Senaste nytt

Stor skillnad British Airways B747 Club World vs American Airlines B777 Business?

Sitter och funderar på en Vegas-resa nu snart.
Jag har ett dilemma nu, så jag behöver lite hjälp.
Här är exempel datum, ungefär så jag tänkt det.

vegas.jpg

Det jag velar är över:

Antingen kan jag åka:
ARN-LHR-DFW-LAS i Business vilket ger 240TP hos BA. (Om nu inte DFW-LAS ger mer än 60TP?)
Då är det BA 747-400 som gäller mellan LHR-DFW, dock kanske svårt att få plats på övervåningen pga nära inpå?

Andra alternativet är:
ARN-LHR-JFK-LAS i Business vilket ger 320TP hos BA.
Då är det 777 med AA över Atlanten istället.

Alltså, 80TP mer om jag väljer AA istället för BA.

BA 747 via MIA eller JFK hade ju varit bäst såklart, dock kostar det betydligt mer än 1400 dollar i Business Saver.
Någon som "letar bättre än mig?" (Jag vill åka ekonomi ena vägen och Business ena vägen)
Tankar och tips? Någon som prövat AA 777 i Business? Man har ju hört en del kritik så att säga...

Edit: 64K är för övrigt ledigt på datumet ovan, det är väl en av de bättre platserna på upper deck?
 
Last edited:
80TP är ju alltså värt 2600 SEK i princip, om man ser till att man tjänar just det på en ToR till London.
Fast det lockar ju mer med BA, helt klart.
Vad tycker ni?
 
Last edited:
Jag hade skippat "first" på M83 och även C mellan ARN - LHR och istället lagt pengarna på C mellan ORD och LHR så du får åka C på sträckorna som är roliga.
 
Jag hade skippat "first" på M83 och även C mellan ARN - LHR och istället lagt pengarna på C mellan ORD och LHR så du får åka C på sträckorna som är roliga.

Va? är inte säker på hur du menar riktigt..
Jag kan ju inte konfigurera hur jag vill, utan det är bara begränsat antal platser som säljs som Business Saver..

Det jag kan göra är att flyga direkt från LHR-LAS men då landar jag hellre i DFW och får 60 extra TP..
 
Last edited:

Senator

Moderator
"Friends don't let friends fly American Airlines"

Resbeskrivning av senaste tio dagars fem segment på AA kommer snart vart av fira är i F eller C, dock inte över pölen men inrikes USA samt Karibien. Välj BA metall alla dagar i veckan och två gånger på helgen.
 

JensE

Medlem
Är det hårda eller mjuka produkten som suger på AA?
Eller kanske både två?

BA 747 UD är trevlig för att man har gott om utrymme för förvaring och minst 4 riktigt bra platser (fönster, benutrymme samt att man inte behöver hoppa över någons ben).
Dock BA 777 i CW (4-klass) är ingen höjdare enligt mig. För stor kabin, ingen förvaring att prata om förutom laptoplådan. Tror dom enda vettiga stolarna är på sista raden? Men då förlorar man nog sitt förstaval ang mat.
IFEn kan väl inte vara sämre iaf på AA? Nu vet jag att något enstaka har fått Thales, men den gamla är ruskigt usel så använder den inte ens förutom moving map.

Inte omöjligt att jag är för kräsen.
 
Är det hårda eller mjuka produkten som suger på AA?
Eller kanske både två?

BA 747 UD är trevlig för att man har gott om utrymme för förvaring och minst 4 riktigt bra platser (fönster, benutrymme samt att man inte behöver hoppa över någons ben).
Dock BA 777 i CW (4-klass) är ingen höjdare enligt mig. För stor kabin, ingen förvaring att prata om förutom laptoplådan. Tror dom enda vettiga stolarna är på sista raden? Men då förlorar man nog sitt förstaval ang mat.
IFEn kan väl inte vara sämre iaf på AA? Nu vet jag att något enstaka har fått Thales, men den gamla är ruskigt usel så använder den inte ens förutom moving map.

Inte omöjligt att jag är för kräsen.

BA 777 är inte med på tapeten, då åker jag hellre AA 777 och får mer TP. :)
Blir det BA blir det helt klart 747 och upper deck.

Jag är dock inte så kräsen faktiskt, hade säkert tyckte 777 hos AA var OK.
(Jag åkte ju ekonomi med AA 777 och tyckte det var helt OK.)
Med det sagt kan ju deras Business Class vara värdelös så jag får väl lita på folket här. :)
 
Toppen