Senaste nytt

Märklig mat ombord

Malu

Medlem
Swiss brukar utmärka sig med både bra service och mat, men deras traditions-joddel kan ibland te sig lite märkligt.
Vad sägs om att de under augusti kommer att fira en brottningsfestival genom att servera pasta med köttfärs!
Så passande. ;) Lite slarvsylta till förrätt kanske? Eller följer man upp någon kommande boxningsfestival med blomkålssoppa och blodpudding?

SWISS Traditions

Kanske ett tips till SAS att köra kräftor och surströmming som tema i augusti. A schnapps with that?
 

NotRyan

Medlem
Hej!

Ja tack, det skulle sitta fint med surströmming på premiären, däremot kanske några övriga passagerare inte direkt skulle uppskatta när burken öppnas :)

Mvh
/NotRyan
 

agehall

Medlem
Jag skulle nog hellre se att terroristerna kraschade planet än öppnade en burk surströmming. Jag förstår inte hur denna hemska substans fortfarande är laglig.
 

Ubbe

Medlem
Att klaga på provinsiell föda tyder på en intolerant världsbild. Välj med fötterna dvs. gå men sätt dig inte till doms över dem som gillar företeelsen.
 

Knucket

Medlem
Jag skulle nog hellre se att terroristerna kraschade planet än öppnade en burk surströmming. Jag förstår inte hur denna hemska substans fortfarande är laglig.

Uppvuxen nära Arlanda och minns hur äckligt jag tyckte det luktade som liten när pappa öppnade en burk. Nu bor jag i södra norrland och äter/gillar surströmming :).
 

Malu

Medlem
Att klaga på provinsiell föda tyder på en intolerant världsbild. Välj med fötterna dvs. gå men sätt dig inte till doms över dem som gillar företeelsen.

Ah - jag kommer fortsätta välja Swiss när jag kan och jag uppskattar absolut deras initiativ även om jag ibland finner dem en smula ... eh ... humoristiska. Även de svenska provinsiella tilltagen låter jag passera, så länge de inte passerar alltför nära min näsa. ;)
 

Homer

Medlem
Vore kul att se dem servera traditionella schweiziska rätter som Osffondue, Köttfondue och Chokladfondue. :)
 
Toppen