Senaste nytt

Köpenhamn-Oslo B777-300ER med Pakistan Airlines

Homer

Medlem
Om jag kommer ihåg rätt har PIA inte fifth freedom right mellan Köpenhamn och Oslo.

Om de hade det, vad skulle man göra av poängen?
Börja samla hos PIA Awards känns inte som ett alternativ
.:: PIA Award+ Plus ::.
Någon som testat om de statusmatchar förresten :)


PIA’s Business Plus class offers a range of exclusive services, from the time you leave your home till you land at your destination.
It’s the only Business Class service that feels like First Class.


PIA - The PIA Experience
 

Jacob

Medlem
Jag har flugit med Pakistan International Airlines för en massa år sedan. Det jag främst kommer ihåg var att de bad till Allah före start (förinspelad bönevideo som visades på skärmarna) samt transfern i Karachi (har aldrig sett så många tungt beväpnade säkerhetsvakter, de stod även ute vid gaterna).

I övrigt en helt OK upplevelse. Bra mat och vänlig personal. Men som sagt ingen alkohol ombord.
 
Jag har flugit med Pakistan International Airlines för en massa år sedan. Det jag främst kommer ihåg var att de bad till Allah före start (förinspelad bönevideo som visades på skärmarna) samt transfern i Karachi (har aldrig sett så många tungt beväpnade säkerhetsvakter, de stod även ute vid gaterna).

I övrigt en helt OK upplevelse. Bra mat och vänlig personal. Men som sagt ingen alkohol ombord.

Snart börjar set bli relevant att fråga vilka bolag du inte åkt med? :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har flugit med Pakistan International Airlines för en massa år sedan. Det jag främst kommer ihåg var att de bad till Allah före start (förinspelad bönevideo som visades på skärmarna) samt transfern i Karachi (har aldrig sett så många tungt beväpnade säkerhetsvakter, de stod även ute vid gaterna).

I övrigt en helt OK upplevelse. Bra mat och vänlig personal. Men som sagt ingen alkohol ombord.

I mitt fall var det bön före landning. Kycklingcurryn var god och det fanns ingen servering av alkohol som du säger.
 
I mitt fall var det bön före landning. Kycklingcurryn var god och det fanns ingen servering av alkohol som du säger.

Min premiärresa till Bangkok var med PIA. Från Köpenhamn med mellanlandning, med kvarsittning i maskinen, i Frankfurt. Kanske inte den nyaste 747 man sett. Mycket tjat om Mohammed före varje start. Alkohol fanns det som sagt ingen. Men man kunde få glas med is i. Så man hade blivit rekommenderad att ta med fickplunta.

Mellanlandning i Karachi var som sagt välbevakad. Mellanlandningen på hemvägen var ingen höjdare. 5 timmar mellan 02-07 tror jag det var. Man hann med alla butiker som var öppna på natten. Jag minns att det fanns hur mycket skor som helst att köpa. Men det var det enda som fanns att köpa på natten.

PIA och Karachi ----- NO MORE
 
Toppen