Senaste nytt

Hörsammar du "all elektronik ned/avstängd"?

lnixon

Medlem
Ja? Eller skall man bara följa regler man själv tycker är relevanta?

Tja, exakt så skulle jag kanske inte uttrycka det, men ungefär. Blind lydnad är... inte riktigt min grej.

Naturligtvis vare det mig fjärran att bryta mot en regel om det ökade risken för mig eller mina medpassagerare, eller om det skulle få mig att framstå som ohövlig mot personalen ombord. Det gör jag aldrig, åtminstone inte avsiktligt. Jag har fortfarande dåligt samvete för den där gången jag råkade prata med min medresenär under säkerhetsgenomgången.
 
K

KavlingeDude

Guest
Gillar det här: ”uppträdde arrogant och negligerade flygvärdinnan”,

Undrar om man kan vända på det, dvs slänga av flygvärdinnan när hon uppträder (många ggr som vanligt) på liknande sätt?
 

Dr. Miles

Expert
Det finns flygbolag som använder dataroaming genom mobiltelefons 3G (4G?) nät ombord, så skulle mobilsignal vara så farligt för flygkommunikation, skulle de inte ha erbjudit en sådan tjänst.
 
Det finns flygbolag som använder dataroaming genom mobiltelefons 3G (4G?) nät ombord, så skulle mobilsignal vara så farligt för flygkommunikation, skulle de inte ha erbjudit en sådan tjänst.

Flyget agerar efter försiktighetsprincipen - finns det en osäkerhet kring om störningar kan ske så förbjuds det. Sedan är inte alla plan identiska - att till exempel bygga in wifi i ett plan innebär även att certifiera och skärma av kommunikationsutrustningen. Så det är inte så pass enkelt som att säga att man kan ringa ombord plan X, så då borde det väl inte vara något problem på plan Y. =)
 
Toppen