Senaste nytt

AmEx - var hitta spend year-to-date?

Grobian

Ny medlem
Om någon undrar hur man ser sin totala spend för föregående år så går ej det. Jag funderar på att uppgradera från Premium till Elite och letade länge för att hitta min totala spend för 2017 för att se om jag klarade 300 gränsen.

Ringde tillslut kundtjänst som meddelade att det inte gick att se någonstans. Däremot så talade hon om hur mycket det var direkt på telefonen.
 

Dr. Miles

Expert
Om någon undrar hur man ser sin totala spend för föregående år så går ej det. Jag funderar på att uppgradera från Premium till Elite och letade länge för att hitta min totala spend för 2017 för att se om jag klarade 300 gränsen.

Ringde tillslut kundtjänst som meddelade att det inte gick att se någonstans. Däremot så talade hon om hur mycket det var direkt på telefonen.
Logga in på Amex webbsida, sedan klicka på "Saldo EuroBonus-poäng".

På höger sida av webbsidan, kan du hitta "DIN EUROBONUS-FÖRMÅN".
Under den kan du hitta hur mycket du har spenderat under året (i detta fall år 2018).
American Express skrev:
Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av xxxxx kronor
du behöver handla för ytterligare xxxxxx kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.
 

Dr. Miles

Expert
För Grobian så ville han se historik för att veta om han kom upp i 300k och det därmed skulle vara värt att uppgradera kort framåt.
Jag gissar att man betalar räkning via banken så det ska vara en enkel sak att kolla alla Amex räkningar under förra året och summera dem.
Vill man inte göra det själv så kan man ringa till Amex kundtjänst och fråga.
 

John Rambo

Medlem
Är det någon mer som har problem med SAS fliken på AMEX kontot? SAS fliken är för mig bortplockad såväl i inloggat läge på Amex sidan, och jag kan ej heller se Eurobonus poängen i AMEX appen så som brukligt. Tillfällig downtime? (Alltså det ”gröna fält” som på squeezens bild ovan..)
 

John Rambo

Medlem
Precis, det fungerade igår, så ville in och spegla mig i den massiva kommande poängen efter mina sista kampanj inbjudningar, och blev orolig att de stäng ute mig pga, onormalt många inbjudningar. Men då är det inte bara jag iallfall, skönt.
 
Toppen