Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Kimmen00

Medlem
Jag har en fråga. När man via SAS bokar på hotels.com och ska skriva sitt eurobonusnr skriver man med EBBXXXXXXXXX eller bara siffrorna? Jag är helt nyfödd inom poänghunting och jag kan inte läsa mig till svar på varelse hotels.com eller SAS.

Det går väl inte att skriva EBB/EBS etc utan bara de 9 siffrorna.. (på sas/hotels.com)
 

patteng

Medlem
SAS har en kampanj med Hotels.com att man får dubbla poäng. Men jag jämförde priserna på SAS hemsida och hotels och det skilde lite åt.
Man kunde även inte applicera hotels.com extra rabattkod hos Sas.

Är det någon som testat att ringa in och bokat via kundtjänsten så att ni har fått hotels.com priserna men med SAS dubbla poängintjäning?

Det är konstigt att SAS Hotels.com och det vanliga Hotels.com har olika priser då de har prisgaranti...
 

squeezen

Medlem
Kan man anta att de poäng som syns vid bokning är grundpoängen? Eller visas det dubbelt redan där?

Jag tänker att om det står t.ex 852 så får man det x2 eller är det redan en dubblad summa?
Aldrig använt denna tjänst innan.
 

Ano

Medlem
Kan man anta att de poäng som syns vid bokning är grundpoängen? Eller visas det dubbelt redan där?

Jag tänker att om det står t.ex 852 så får man det x2 eller är det redan en dubblad summa?
Aldrig använt denna tjänst innan.

Det är det dubbla som syns. Vanligtvis är det 0,2 EB-poäng/spenderad krona.
Poäng-beloppet du ser är väl 40% av priset?
 

bachelor

Medlem
Nån som vet när poängen kommer in på sas för boende via Hotels.com, kan man räkna 8 veckor från bokningen eller ska man räkna 8 veckor från boendet?(Jag har betalt vid bokningstillfället och det är ej återbetalningsbart). Bokade i Dec på ett boende i Maj...
 

Dr. Miles

Expert
Nån som vet när poängen kommer in på sas för boende via Hotels.com, kan man räkna 8 veckor från bokningen eller ska man räkna 8 veckor från boendet?(Jag har betalt vid bokningstillfället och det är ej återbetalningsbart). Bokade i Dec på ett boende i Maj...
4-6 veckor EFTER du har checkat ut.
SAS skrev:
Your points will show up in your account 4-6 weeks after hotel check out
Hotels.com | SAS
 
Jag bokade hotell på hotels.com för någon månad sen utan att använda denna kampanj på SAS. Går det att få ta del av dessa extrapoäng i efterhand tror ni?
 
Toppen