Senaste nytt

Vilken svit på Harmony of the Seas (Royal Carribean)?

Hej!

Funderar på en kryssning med frun till sommaren i Karibien. Tittar på en 8 dagars med Harmony of the Seas och vill ha en svit. Har tittat runt på några sajter och såg att https://www.kryssningar.se/ hade bäst priser. En Junior Suite kostar över 46k på rederiet och drygt 37k på kryssningar.se. Någon som provat en liknande svit hos Royal Carribean?

Tänkte ju inte precis ta Royal Loft Suite för 260k, men det finns andra sviter som Grand Suite för rimligare priser (67k), som jag undrar om det är värt att betala extra för? Den verkar ju inte så mycket större dock?
 

agehall

Medlem
Kolla vad du får! Om du köper kryssningar från rederiernas svenska sidor kommer dricksen att ingå, dvs du får ett all-inclusive pris. Om du köper resan någon annanstans kan den tillkomma och då blir din "besparing" snabbt mycket sämre.
 

seat56f

Medlem
Nu har jag aldrig åkt i någon svit (tyckte inte det var prisvärt), men när jag kollade på att uppgradera till en var det en del ombord-perks som inte ingick i JS som ingår i GS, bland annat full meny om du vill äta lunch/middag via room service. Så kolla upp noga vad som är viktigt för dig i de fallen.
 

Bryant

Medlem
Kolla vad du får! Om du köper kryssningar från rederiernas svenska sidor kommer dricksen att ingå, dvs du får ett all-inclusive pris. Om du köper resan någon annanstans kan den tillkomma och då blir din "besparing" snabbt mycket sämre.

Tack! Bokade precis en kryssning hos Royal Caribbean och var lite sur över att den amerikanska sidan var billigare. Nu tror jag att jag vet varför.
 

aldrighemma

Medlem
Hej!

Funderar på en kryssning med frun till sommaren i Karibien. Tittar på en 8 dagars med Harmony of the Seas och vill ha en svit. Har tittat runt på några sajter och såg att https://www.kryssningar.se/ hade bäst priser. En Junior Suite kostar över 46k på rederiet och drygt 37k på kryssningar.se. Någon som provat en liknande svit hos Royal Carribean?

Tänkte ju inte precis ta Royal Loft Suite för 260k, men det finns andra sviter som Grand Suite för rimligare priser (67k), som jag undrar om det är värt att betala extra för? Den verkar ju inte så mycket större dock?

Jag har provat både Junior och Grand fast inte just på Harmony.
Jag tycker att skillnaden mellan Junior och Grand är väldigt stor. Junior suite är i princip som en lite större "vanlig" hytt, dessutom så får du inga perks som t ex suite lounge, reserved seating, access till suite sol-däck... med en Junior suite.
En Grand suite däremot ger dig alla suite perks och dessutom så är det en riktig suite med separat sovrum (nästan i alla fall). Sen om det är värt pengarna är förstås en annan sak!

Det viktigaste att veta är att Junior Suite egentligen inte är en suite, man får en lite större hytt, det är allt, inga perks!
 

aldrighemma

Medlem
Tack! Bokade precis en kryssning hos Royal Caribbean och var lite sur över att den amerikanska sidan var billigare. Nu tror jag att jag vet varför.
Hos Royal kan man alltid välja att dricks ska ingå, även från USA. Det är väldigt ofta billigare via USA även med dricks pålagt. Beställer man via USA så kan man dock inte betala med ett icke amerikanskt kredit kort, så det blir lite svårare.
Jag kan också tipsa om den engelska siten, där kan man mycket enklare beställa kryssningar och ofta billigare än den svenska. Sist jag beställde via UK sidan så blev det cirka 7000SEK billigare för exakt samma hytt och kryssing.

Men man ska komma ihåg att det ibland kan vara billigare via sverige också!, det beror helt på vilka promotions dom har på respektive marknad. Grundpriset utan rabatt brukar inte skilja nämnvärt mellan olika marknader.
 

Bryant

Medlem
Hos Royal kan man alltid välja att dricks ska ingå, även från USA. Det är väldigt ofta billigare via USA även med dricks pålagt. Beställer man via USA så kan man dock inte betala med ett icke amerikanskt kredit kort, så det blir lite svårare.
Jag kan också tipsa om den engelska siten, där kan man mycket enklare beställa kryssningar och ofta billigare än den svenska. Sist jag beställde via UK sidan så blev det cirka 7000SEK billigare för exakt samma hytt och kryssing.

Men man ska komma ihåg att det ibland kan vara billigare via sverige också!, det beror helt på vilka promotions dom har på respektive marknad. Grundpriset utan rabatt brukar inte skilja nämnvärt mellan olika marknader.

Tack för tipset!

Kollade med UK sidan men priset jag jag fick på den svenska var bättre (3000:).
 

Bryant

Medlem
Bokar man via UK just nu så har dom en promotion där dryckespaket ingår gratis. Det kostar normalt cirka 400-500SEK/person och dag. Det blir en ganska stor rabatt om man ändå tänkt ta en drink eller två i solen :)

Jag pratade med säljaren och hon var inte speciellt sugen på att sälja. Hon sa att om vi inte dricker 8 öl om dagen så lönar sig inte dryckespaketet.

880$ för 2 vuxna och 2 barn under 5 år.

Har hon rätt?
 

aldrighemma

Medlem
Det enkla svaret är: drick 8 öl om dagen :)

Vi brukar faktiskt ha dryckespaket för dom vuxna, även om jag brukar vara väldigt fikasugen så kanske det inte går med plus, men ungefär breakeven skulle jag tro. Det är väldigt skönt att slippa tänka på om man verkligen vill ha den där drinken så gärna att det är värt 100SEK...
Dessutom så är det nästa alltid något specialerbjudande på dryckespaket.

Man ska vara medveten om att en drink kostar 8-12USD och en öl 6-8 USD, så enligt mig går det breakeven vid cirka 4-5 drinkar. Kom ihåg att RCCL lägger på 18% på allt om du googlar drinkpriser!

Det går gärna några frozen margaritas på dagen vid polen + någon öl, sedan är det vin till maten och några drinkar på kvällen!
 
Toppen