Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2020

Canadien

Medlem
Själv har jag bara nätter per år nog till att få status i en kedja, och de går till Marriott. Sedan blir det 10-15 stays/nätter Hilton så det är ju smidigt med dessa ständiga matchningar. Men förstår de som sliter ihop sin.
 

Canadien

Medlem
Själv har jag bara nätter per år nog till att få status i en kedja, och de går till Marriott. Sedan blir det 10-15 stays/nätter Hilton så det är ju smidigt med dessa ständiga matchningar. Men förstår de som sliter ihop sin.
Å andra sidan skulle jag nog knappast lägga dessa 10-15 på Hilton om jag inte hade status där, så på så sätt får de ju in lite stålar av mig som annars hade gått till mysigare boutique-hotell via Hotels.com

Svår kalkyl det där.
 

Wyll

Medlem
Å andra sidan skulle jag nog knappast lägga dessa 10-15 på Hilton om jag inte hade status där, så på så sätt får de ju in lite stålar av mig som annars hade gått till mysigare boutique-hotell via Hotels.com

Svår kalkyl det där.

För Hilton är ju kalkylen lätt. Hade dem inte matchat hade dem inte fått dina 10-15 nätter alltså är det värt det för Hilton. Sen vist jag kan förstå att om man "sliter" ihop ett diamond att det kan kännas surt. Men som alltid kan man inte bara titta på ett scenario utifrån sina egna förutsättningar för mig är det ganska uppenbart att Hilton vinner många kunder på att göra detta på en väldigt tuff marknad.
Gillar man det inte kan man ju bara lämna Hilton och välja en annan kedja som inte matchar.
 

miklad

Medlem
Nej stod inget om det i mailet vad jag såg, men man kanske ska höra efter med de.om inte får man utnyttja Guld förmånerna så gott det går i Thailand i vår.
 

Thornado

Medlem
För Hilton är ju kalkylen lätt. Hade dem inte matchat hade dem inte fått dina 10-15 nätter alltså är det värt det för Hilton. Sen vist jag kan förstå att om man "sliter" ihop ett diamond att det kan kännas surt.
...
Gillar man det inte kan man ju bara lämna Hilton och välja en annan kedja som inte matchar.

Jag gissar att det antagligen är värt det för Hilton, men det är inte en helt trivial kalkyl.
Om man får 15 nätter tack vare matchningen och allt annat förblir som tidigare är det en given vinst.
Om man får 15 nätter tack vare matchningen, men någon som vanligtvis lägger 100 nätter per år hos Hilton (troligtvis till ett högre snittpris per natt dessutom) blir irriterad och väljer att lägga om dessa nätter till SPG eller IHG istället, då är det en dålig affär för Hilton.

Jag tror ju dock som sagt var att antalet nätter de vinner på detta är betydligt fler än de som de eventuellt förlorar.
 
Toppen