Senaste nytt

Bora Bora - om jag bara hittade.....

Bamsefar

Medlem
Hallå, som tokig i Hawaii så har jag en viss benägenhet att hamna på Maui. Men jag har faktiskt även en djup önskan om Bora Bora. Men jag hittar aldrig någon vettig flygbiljett när jag letar. Nu skall det erkännas att jag, lika väl som jag tydligen alltid väljer just Maui, bara tittar någon gång om året och då för perioden November.

MEN

Nu tänkte jag försöka lite mera, och då insåg jag att detta forum måste vara den perfekta platsen att fråga hur man enklast får tag i vettiga business class biljetter till ja andra sidan jordklotet och Bora Bora (som förvisso kräver att man flyger in på Papetee eller vad ön nu heter osv). Dvs finns det någon perion som är "enklare" att åstadkomma en resa? Är November fel period helt enkelt?
 
Vad menar du med vettiga businessclassbiljetter? Vettiga som i lågt antal byten, eller vettiga som att de inte får kosta över x kronor, eller vettiga som i att resan inte ska ta över x timmar eller något annat?

Och baserat på vad du har hittat själv när du sökt, vad är det som du inte är nöjd med där och skulle vilja ha bättre?
 

Bamsefar

Medlem
Bra fråga: Förhoppningsvis flygbart från Stockholm på en smäll - dvs inte 511 byten, och inte toklånga stayovers.

När jag tittar på det så slutar prislapparna för en person runt 60.000 sek - och då bangar jag då jag får två personer till Maui för det priset.
 

Senator

Moderator
Det enklaste är:
SAS till LAX, byte till Air France eller Air Tahiti till Papeete. Därifrån propellerflyg till Bora Bora
NOTERA: dyrt

Mellandyrt
Air France till PPT via CDG och LAX
Air Tahiti från CDG via LAX till PPT
Därifrån till Bora Bora

Billigt, men långt
Qatar via Doha och Auckland/Melbourne/Sydney till PPT med val av Air New Zealand eller Virgin Australia
Kostar 24.000kr som är sjukt bra pris, men tar lång tid
 

Per N

Medlem
Singapore Airlines ligger på ca 26000 kr till Auckland. Vi åkte i påskas, ARN-FRA-SIN-AKL-PPT där sträckan AKL-PPT var med Air New Zealand. Pris ca 36000 kr. Därefter som nämnts, propeller med Air Tahiti till Bora Bora.
 

Homer

Medlem
Går även att flyga med Hawaiian Airlines från HNL till PPT


Det enklaste är:
SAS till LAX, byte till Air France eller Air Tahiti till Papeete. Därifrån propellerflyg till Bora Bora
NOTERA: dyrt

Mellandyrt
Air France till PPT via CDG och LAX
Air Tahiti från CDG via LAX till PPT
Därifrån till Bora Bora

Billigt, men långt
Qatar via Doha och Auckland/Melbourne/Sydney till PPT med val av Air New Zealand eller Virgin Australia
Kostar 24.000kr som är sjukt bra pris, men tar lång tid

Du glömde den ultradyra varianten
Flyg raka vägen till Bora Bora med Four Seasons - BusinessClass.se
 
Last edited:

Silverfux

Medlem
Skulle inte United börja flyga LAX-PPT (Los Angeles-Thahiti) har för mig att jag läste att de börjar flyga från mars 2018 men kan ha sett i syne :)
 
Toppen