Senaste nytt

Qatar Airways avslutad rea - gjorde ni några sjysta fynd?

Direktorn

Medlem
Jo. Vi vill såklart ha ett bra pris men eftersom vi inte är nöjda med Qatar och deras svar "Goddag yxskaft" så åker vi helt enkelt med ett annat flygbolag Augusti 2018. Qatar missar 4 businessclassbiljetter när vi helt enkelt röstar med fötterna. Simple as that.
 
Jo. Vi vill såklart ha ett bra pris men eftersom vi inte är nöjda med Qatar och deras svar "Goddag yxskaft" så åker vi helt enkelt med ett annat flygbolag Augusti 2018. Qatar missar 4 businessclassbiljetter när vi helt enkelt röstar med fötterna. Simple as that.
Ja, forstår det. Men du finner vel ikke noen andre selskaper som kan tilby samme pris og service i C som Qatar dessverre.
 

pep

Medlem
Nogle routings er meget dyre uanset "rea" eller ej. Jeg købte i rea-perioden den dyreste bz-class jeg nogensinde har anskaffet: 3820 usd for SGN-KGL (Kigali) retur. Men jeg var desperat da jeg lige præcis herved kan beholde mit Platinum card hos QR i endnu et år (kraftigt hjulpet af en dobbelt Q-points kampagne, der løb i samme periode som rea'en)
 
Qatar Airways avslutad rea - gjorde ni några sjysta fynd?

NEJ!

För första gången på minst 4 år har jag ingen bokning med Qatar Airways som väntar. Åkte senast med QR nu till Chiang Mai för några veckor sedan. När jag åkte hem 14 jan så hade jag uppgraderat till First mellan Bangkok-Doha. Min första First flight med QR hade jag i november, Doha-Paris. Trots First, ganska ordinär flight. Nu med andra försöket så blev jag inte heller uppjagad direkt. Qatar håller hög nivå i Business, nivån i First bara ett snäpp bättre. Nu i januari kom jag inte heller längre in i Qatars First Lounge :(. Kommer inte boka några flera First med Qatar. I dagsläget inte heller i Business, med tanke på dagens prisnivå, och försämrad service.
 

Andrew

Medlem
För första gången på minst 4 år har jag ingen bokning med Qatar Airways som väntar. Åkte senast med QR nu till Chiang Mai för några veckor sedan. När jag åkte hem 14 jan så hade jag uppgraderat till First mellan Bangkok-Doha. Min första First flight med QR hade jag i november, Doha-Paris. Trots First, ganska ordinär flight. Nu med andra försöket så blev jag inte heller uppjagad direkt. Qatar håller hög nivå i Business, nivån i First bara ett snäpp bättre. Nu i januari kom jag inte heller längre in i Qatars First Lounge :(. Kommer inte boka några flera First med Qatar. I dagsläget inte heller i Business, med tanke på dagens prisnivå, och försämrad service.
Qatar har slutat ge access till Al-Safwa på uppgraderade biljetter.

Håller med om att detta årets rea nog kan ha varit den sämsta på länge! Hoppas det dyker upp en ny rea inför sommaren.
 

Dr. Miles

Expert
Håller med om att detta årets rea nog kan ha varit den sämsta på länge! Hoppas det dyker upp en ny rea inför sommaren.
De hade bra pris från Bryssel till Tokyo T/R i Business class för ca 630 EUR inkl. skatter förra året.

Jag skulle inte kalla det dåligt.
Sedan är det en annan sak om man inte hade tid eller ork att resa så.
Om du pratar om det här året (2018), har det gått bara tre veckor så det känns lite för tidigt att säga om det är dåligt eller inte.
 

LarsCph

Medlem
Ok, jeg venter litt fremover. Qatar kommer helt sikkert med nye tilbud snart som gjelder i sommer også. Regner med å betale rundt 53k NOK for 2 voksne og 3 barn til SIN når de har kampanjepriser.

Ah ja - krydser fingre for at der kommer en skarp pris til Singapore, det har de ind imellem.

Jeg syntes jo at 43K DKK retur til Bali for 2 voksne + 1 barn (6 år) er helt rimeligt og ikke en pris man ofte ser i sommerferien perioden hos nogen airlines.
 

LarsCph

Medlem
Jeg er ikke enig i det. Jeg flydde Qatar C i sommeren 2017 og det var en av de beste C flyturene jeg har hatt. Kjempegod service, dine on demand og gode lounger i Doha. Og når vi betaler rundt 12.000 NOK for C er det en veldig god deal etter min mening. I tillegg gir 1 t/r 560TP på BA og 17.000 Avios.

Jeg er enig med dig - jeg syntes også stadig Qatar's service er rigtig god. Dine on Demand er rigtig godt. Pyjamas også (når det findes). Jeg sætter også stor pris på de ofte relativt små business kabiner som giver mere ro og god service.

Det som irriterer mig mest er, at on-board service varierer med tidspunktet. For eksempel kun pyjamas hvis man ankommer efter midnat lokal tid på ankomst destinationen (hvis jeg flyver fra Manila klokken 18.40 med ankomst Doha 23.55 - 9 timers flyvning er der ingen pyjamas). Hvis afgang er formiddag lokal tid er der kun morgenmad som hovedmåltid (for eksempel hvis jeg flyver 22.50 fra CPH til DOH og videre fra DOH 10.00 ville jeg gerne have noget andet end en gang morgenmad).
 

Andrew

Medlem
De hade bra pris från Bryssel till Tokyo T/R i Business class för ca 630 EUR inkl. skatter förra året.

Jag skulle inte kalla det dåligt.
Sedan är det en annan sak om man inte hade tid eller ork att resa så.
Om du pratar om det här året (2018), har det gått bara tre veckor så det känns lite för tidigt att säga om det är dåligt eller inte.
Syftar på Qatars årliga januari-rea. Att de hade bra priser förra året understryker bara att årets januari-rea var högst medioker.


Stämmer det där? Det är väl bara om man uppgraderar på flygplatsen i samband med avresa som man inte får tillgång till den uppgraderade klassens lounge eller har dom ändrat igen?
Det verkar lite oklart.
https://www.flyertalk.com/forum/qat...ourjan-access-upgrades-qmiles-qcredits-9.html
 
Toppen