Senaste nytt

Hur många Flying Blue Gold respektive Platinum finns det i Linköping?

agehall

Medlem
Själv åkte jag en massa gånger i samband med ett projekt för några år sedan mellan, LPI - AMS men jag kom aldrig upp i någon högre status eftersom det oftast var på saxade billig ekonomibiljetter.
Det är inte ofta jag inte tror på det du skriver @Alf, men här måste jag ifrågasätta - billiga ekonomibiljetter LPI-AMS har jag nog aldrig sett, även om de saxas. Men det kanske fanns på den tiden.

:)
 

Alf

Medlem
Det är inte ofta jag inte tror på det du skriver @Alf, men här måste jag ifrågasätta - billiga ekonomibiljetter LPI-AMS har jag nog aldrig sett, även om de saxas. Men det kanske fanns på den tiden.

:)

Nu var detta för runt fem år sedan. Jag kommer inte ihåg priset men jag vet att det handlade om halva priset om man stannade borta över lördagen på en tor biljett. Om man då hade flera möten bokade i Utrich, som i mitt fall, under en period så kom du ner i halva priset jämfört om du köpte en tor med utresa ena dagen och hemresa dagen efter. Köpte man då biljetter som sträckte sig över en eller flera helger blev dessa billigare och man kunde då saxa dessa biljetter om man köpte flera. Jag vet inte hur det är med KLM idag, men just då kunde man inte som på SAS köpa en enkelresa till ett billigt pris. Det kunde man inte heller för ett år sedan när jag kollade.

Jag har säkert kvar biljetterna i min bokföring, om jag letar. Får göra det om det skulle bli nödvändigt, men det är inte så stor sak för mej så jag tänker inte lägga ner någon större energi på att visa på att jag har rätt.

Nu så här i efterhand kommer jag inte ihåg varför vi höll på med att saxa biljetterna. Ja brukade fakturera uppkomna kostnader rakt av i normala fall. Det måste haft något med att vi gjorde hemresor över några helger som vi då betalade själva.
 

agehall

Medlem
Det låter ju helt klart som du har haft bättre framgång än vad jag hade - oavsett vad jag gjorde så var lägsta priset jag kunde hitta runt 5k eller så. Det kändes inte helt prisvärt...
 

Dr. Miles

Expert
Ni får väl anamma Göteborgspolitikerns resemönster. Hon reste ju via Amsterdam på alla resor, även när det gällde vissa Nordiska flygplatser. Men så hade hon ju också fått ihop högsta statusen.

Själv åkte jag en massa gånger i samband med ett projekt för några år sedan mellan, LPI - AMS men jag kom aldrig upp i någon högre status eftersom det oftast var på saxade billig ekonomibiljetter.
Jag som trodde alla betalda Air France / KLM biljetter gav kvalificerad segment till Flying Blue, men är det inte så fallet?
 

mha321

Medlem
Jag flyger ju oftast Linköping - Amsterdam - Billund eller Linköping - Amsterdam - Aalborg

Finns inget snabbare sätt att ta mig till Billund än KLM.
Flyger 06 och framme 09.50 i Billund :)
Trist nog tog ju SAS bort sin linje så finns inte mycket val nu när det gäller effektivitet!
Men hur är det med LPI-AMS-ARN?
 
Toppen