Senaste nytt

Byta flyg i Madrid - två timmar transfer

fmansson

Medlem
Har bokat in mig på en Iberiaflight från Madrid till Murcia den 21/2 med avresetid 21.00.

Har för avsikt att komma ner till madrid med Swiss från GVA som landar 19.00.

Är detta för tight med tid att byta från "gamla" Barajas till nya? Om inte Swiss och Iberia har något interline så måste jag ta ut bagage och sen checka in igen.

Vad säger de Madridkunniga?

Det är ju två olika biljetter det handlar om och i värsta fall missar jag MJV-planet och får då hyra en bil lite snabbt och nattköra ner till La Manga.
 

Homer

Medlem
Tveksamt gränsfall, kan gå på om det inte är någon försening, men förseningar är det ju ofta på Barajas.
Inget jag skulle försöka mig på i alla fall. :)
 

Kebalibre

Medlem
För liten marginal utan interline. Det är en bra bit mellan terminalerna och bussarna går inte speciellt ofta ens under dagtid.
 

squeezen

Medlem
Har denna på G;
upload_2018-1-9_10-29-29.png


55 minuter transit på Barajas när man kommer från UK, dvs non-Schengen, känns lite tight, eller? Har någon erfarenht?
Vill maxa tiden I galleries first, men kan välja LHR-MAD vid 13:40 också istället för 15:35 men får du bara 90 minuter på LHR.

Har möte som börjar 09:00 I Tenerife den 23:e.
Så hinner inte flyga nästkommande morgon om BA7198 missas..
Kommer åka med bara handbaggage, har OWE emerald om det kan hjälpa...
 

Homer

Medlem
Har denna på G;
Visa bifogad bild 71170

55 minuter transit på Barajas när man kommer från UK, dvs non-Schengen, känns lite tight, eller? Har någon erfarenht?
Vill maxa tiden I galleries first, men kan välja LHR-MAD vid 13:40 också istället för 15:35 men får du bara 90 minuter på LHR.

Har möte som börjar 09:00 I Tenerife den 23:e.
Så hinner inte flyga nästkommande morgon om BA7198 missas..
Kommer åka med bara handbaggage, har OWE emerald om det kan hjälpa...

Eftersom BA inte ser något problem med att sälja en sådan biljett så bör det ju inte vara det.

Du landar på T4S (satelliten) nästa flyg avgår från T4, däremellan pass- och säkerhetskontroll och en liten tågfärd.

Avgången 13:20 är väl förresten med 787 ?
Men viktigare är att det där är en mediumlång rutt där BA serverar skräpmat i Club (som OSL och GOT)
flyger du med 15:35 kommer du att få Afternoon Tea.
Jag skulle ta det tidigare flyget och lägga tid på Iberia:s vinbar
(förstahandsvalet är att flyga Iberia mellan MAD och LHR)
 

squeezen

Medlem
Avgången 13:20 är väl förresten med 787 ?
Men viktigare är att det där är en mediumlång rutt där BA serverar skräpmat i Club (som OSL och GOT)
flyger du med 15:35 kommer du att få Afternoon Tea.
Jag skulle ta det tidigare flyget och lägga tid på Iberia:s vinbar
(förstahandsvalet är att flyga Iberia mellan MAD och LHR)

Min tanke var att äta mig mätt I lugn och ro I Galleries på Heathrow.
Det finns även:
upload_2018-1-9_13-35-25.png

Ännu något tightare, men med Iberia på LHR-MAD
Du menar det hade varit bättre alternativ än att åka BA?
Eller du hade ändå föreslagit tidigare flyget, då med BA som går 13:20, och ja det är en 787 jämfört med A320 på resten.
Jag kommer f.ö åka economy oavsett bolag... :(
 

Homer

Medlem
Min tanke var att äta mig mätt I lugn och ro I Galleries på Heathrow.
Det finns även:
Visa bifogad bild 71179
Ännu något tightare, men med Iberia på LHR-MAD
Du menar det hade varit bättre alternativ än att åka BA?
Eller du hade ändå föreslagit tidigare flyget, då med BA som går 13:20, och ja det är en 787 jämfört med A320 på resten.
Jag kommer f.ö åka economy oavsett bolag... :(


Jasså, ja i ekonomi får du ingenting med endera bolag.

MEN det finns en annan avgörande skillnad, Iberia använder T4 för Londonflyg med A319/A320
så då behöver du inte byta terminal (det finns en Schengen avdelning i ena änden av T4)
Jag tror inte heller du behöver gå igenom någon säkerhetskontroll.
(Däremot använder Iberia T4S för flighter från London med A330)
Alltså bättre med tid 15:45-19:10 även om det inte ser ut så.
 

AABack2ARN

Medlem
Men flyger du med BA klockan 15:35 kan du i alla fall skadeglatt le åt de stackars business-passagerarna som får denna skit BA kallar Afternoon Tea och själv köpa något delikat från M&S... ;)

OBS! Ironin påslagen.
 

squeezen

Medlem
Jasså, ja i ekonomi får du ingenting med endera bolag.

MEN det finns en annan avgörande skillnad, Iberia använder T4 för Londonflyg med A319/A320
så då behöver du inte byta terminal (det finns en Schengen avdelning i ena änden av T4)
Jag tror inte heller du behöver gå igenom någon säkerhetskontroll.
(Däremot använder Iberia T4S för flighter från London med A330)
Alltså bättre med tid 15:45-19:10 även om det inte ser ut så.
Glider off topic nu, men hur är det med vettiga lounger i T4 trodde det mesta att hänga i granen låg i 3,5?
Annars får jag väl ändå gå igenom passkoll två ggr, från T4 och sedan tillbaka?

Tänker att Galleries first el Cathay är de jag kommer sikta in mig på beroende på närhet/smidighet.
 

Homer

Medlem
Glider off topic nu, men hur är det med vettiga lounger i T4 trodde det mesta att hänga i granen låg i 3,5?
Annars får jag väl ändå gå igenom passkoll två ggr, från T4 och sedan tillbaka?

Tänker att Galleries first el Cathay är de jag kommer sikta in mig på beroende på närhet/smidighet.


Jag avser naturligtvis ankomst till Madrid T4, flyger du från London med BA kommer du till T4S och
därifrån måste du ta tåget till T4.
flyger du med Iberia A319/A320 ankommer du till T4 därifrån ditt flyg till Teneriffa avgår

(alla BA/IB flyg till Madrid avgår från Heathrow T5)
 
Toppen