Senaste nytt

Ge bort guld/silver som EBD/EBG - vad gäller

Peter G

Medlem
Hej

Låt oss säga att jag når EBD i morgon, och kan då ge någon ett guld-kort. Då har den personen statusen i 1 år eller deras innevarande + nästkommande intjäningsår?
Sedan kommer år två, jag kvalificerar mig återigen till EBD. Får jag ett nytt kort att ge bort då och kan jag använda det för att förlänga tiden på guldkortet personen fick första året?

Tänker på min sambo som inte flyger tillräckligt för att upprätthålla EBG, men kan jag ge henne statusen varje år är ju det nice :)
 

SNIFF

Medlem
Om DU når EBD i morgon så har DU EBD innevarande år + nästa år, du kan ge ett EBG till någon innevarande period och sedan en gång till under nästa intjäningsperiod. Så man kan ge EBG två gånger, i teorin.

Gav nog fel information rörande perioderna man får behålla EBG:et:
Om du ger EBG till person A så har person A EBG under hela sin kvarvarande "innevarande" period. Men inte nästkommande period. Alltså kan din sambo få ditt EBG så länge era perioder är någorlunda överlappande.

Blev upplyst att man får EBG:et under nuvarande period och kommande period.
 
Last edited:

In_Sweden

Medlem
Om man tar emot status då får man behålla den nuvarande kvalificeringsperiod + nästa kvalperiod + två eller tre månader. Så om du lyckas behålla EBD tillsvidare så kan du mer eller mindre förse två personer med EBG, så länge du har diamond, förutsatt att kvalperioderna matchar.
 

kedja

Medlem
Hej!

Är det någon som nyligen gett bort kort och kan bekräfta "omgående" status uppdatering?
Om jag ger bort idag och mottagaren borde allt vara klart till torsdag (flyger då och hade varit najs att få med en golfbag gratis... :)

mvh
kedja
 

In_Sweden

Medlem
Hej!

Är det någon som nyligen gett bort kort och kan bekräfta "omgående" status uppdatering?
Om jag ger bort idag och mottagaren borde allt vara klart till torsdag (flyger då och hade varit najs att få med en golfbag gratis... :)

mvh
kedja
När jag fick ett EBS för några månader sedan så gick det väldigt direkt. På sin höjd ett fåtal timmar.
Tror att allt gick som det skulle utanför kontorstid när jag fick mitt, så att den som gav klickade på knappen och jag hade mottagit och blivit uppgraderad innan det var kontorstid igen.
 

erc

Medlem
Lyfter tråden och undrar om någon är bekant med mitt scenario:

Föll ner till EBB från EBS nu den 1 december. En god EBG-vän försöker ge mig EBS. Första försöket gjordes direkt den 1 december. Gick inte. Andra försöket i går den 3 december. Gick inte.

Kan det vara som så att systemet inte riktigt har förstått att jag trillat ner till EBB?
 

palmen

Moderator
Lyfter tråden och undrar om någon är bekant med mitt scenario:

Föll ner till EBB från EBS nu den 1 december. En god EBG-vän försöker ge mig EBS. Första försöket gjordes direkt den 1 december. Gick inte. Andra försöket i går den 3 december. Gick inte.

Kan det vara som så att systemet inte riktigt har förstått att jag trillat ner till EBB?
Får ni något felmeddelande?
Kan säkert vara så att det finns fler system inblandade som inte är uppdaterade helt ännu.
 
Toppen