Senaste nytt

Qantas öppnar en ny lounge i London Heathrow Terminal 3 i början av 2017

Senator

Moderator
Ja, du får gå igenom security igen, men just på T3 har ju flera bolag sina transferdiskar efter security så om man säger att man ska med tex AA till USA så borde man komma igenom utan boardingkort. Men jag har inte testat det själv, så jag är inte helt säker.

Sedan vet jag verkligen inte om jag skulle vilja lägga tid på det, även om loungerna på T3 lockar. Det lär ta rejäl tid att bara förflytta sig mellan T5 och T3.

Hur tar du dig från T3 till T5? Finns det ett filter för detta? Det är det jag efterfrågar :)
 

Homer

Medlem
Det är jag med på, men jag har inte sätt något flöde när man är "airside" på T3 att man kan byta Terminal, transit är jag med på. Men är man redan airside, vet du var man går då?


Finns väl inget annat sätt än att ta bussen?


2) Airside: Follow the signage to Flight Connections, where you will proceed to an airlines desks area (you can pick up missing Boarding Passes here), have your flight documents checked and be approved "ready for flight" - checking that your carry-on baggage complies (some reports of full-sized rollaboards being taken for checking exist).

Once you do this, you will proceed to a bus waiting area at airport ground level and take a bus to your next terminal, where you will proceed through a standard airport security check. Now you are ready to catch your next flight. Flight connections Minimum Connect Times are ordinarily 75 - 90 minutes (the latter for connections between T3 and T5).

https://www.flyertalk.com/forum/ame...-ba-t5-connection-transfer-master-thread.html
 

Senator

Moderator
Men är inte Airside när man är i "transit", och inte sitter i loungen eller vid gaten? Om det funkar som dina länkar ovan, borde det i praktiken också gå att besöka Concorde Room i T5 innan avresa från T3 med British Airways, men jag har uppfattat att det inte skall gå? Jag hoppades du hade en egen sluss från loungen till bussen som du ville dela med dig ;)
 

Homer

Medlem
Tillgång till Concorde Room kräver väl boardingpass med avgång från T5?, även för de som har CCR kort?

Den här frågan har diskuterats många gånger på Flyertalk och om jag inte minns helt fel är problemet att
det inte går att komma in i någon annan terminal än den som boardingpasset gäller för.

De transfer desks som Agehall och även @AABack2ARN nämnt är till för ombokningar osv.
inte för att utfärda boardkipass till de som saknar

Men inget av detta är jag helt säker på, så definitivt svar kräver att någon testar.


Annars så är det ju bara att köpa en biljett, kombinera med en Tier Point run
exempelvis Luxemburg i Business för null og nix.

Luxembourg.jpg
 

palmen

Moderator
Någon som har koll på vilken den senaste flighten är man kan ta från T3 en lördag om man bara har för avsikt att göra en MR för att komma in i loungerna?
Helsingfors har flighter vid 19:30, men man förlorar 2h på att åka dit och det är en 3h flygning. Tänkte om man kunde komma undan billigt en lördag kväll då jag anländer T2 vid 15:30 ungefär.

Hittade Lisabon vid 19:50 för 180£ med retur morgonen efter. Vien med avgång 18:40 och retur morgonen efter för 157£
 
Toppen