Senaste nytt

Plusgrade - Brussels Airlines

pep

Medlem
Nyt product fra Brussels Airlines:
Home
Man byder en pris hvor meget man er villig til at betale per strækning. De annoncerer:

Let's get you upgraded!

Wouldn’t you like to enjoy the comfort and services of a higher cabin class? With Plusgrade, now you can!

After you have booked your flight on this website, you will be invited to make an offer to upgrade to a higher class, from your booking confirmation page and confirmation e-mail.

If you didn't book your flight via our website, you'll be able to place your offer in Manage my flight. All you have to do is to name your price to upgrade each leg of your flight and follow the simple steps to confirm your offer.

You can modify or cancel an offer up to 72 hours prior to your flight's scheduled departure in Manage my flight.72 hours prior to departure, we'll notify you via mail if your request for an upgrade had been approved or not.

If your upgrade offer has been accepted, your credit card will be billed with the amount you offered. When you check in for your flight, you will receive your upgraded boarding pass.If your upgrade offer hasn't been accepted, you pay nothing and keep your original ticket.


Tickets eligible for upgrade within Europe:

All b.light economy tickets on Brussels Airlines operated flights are eligible for an upgrade to b.flex exonomy+ or b.business
All b.flex economy+ tickets on Brussels Airlines operated flights are eligible for an upgrade to b.business


Intercontinental:

All Economy Class tickets on Brussels Airlines operated flights are eligible for an upgrade to Business Class tickets
 

ELO

Medlem
...jag hittade redan svaret på min egen fråga....ursprunglig boknignsklass gäller....dvs. ingen ökad poängintjäning.
 

Igorius

Medlem
Detta känns inte särskilt användbart.

Bokade nyss BMA-BRU-VIE med SN i premium economy (b.flex). Biljetten kostade SEK 4457 t&r.

För skojs skull tänkte jag lägga ett skambud för uppgradering till business, och döm om min förvåning när de lägsta bud som överhuvudtaget kan läggas är SEK 2132 för sträckan BMA-BRU och SEK 1523 för sträckan BRU-VIE.

Hemresan är inte "eligible for upgrade" i nuläget, men om man skulle tänka sig ett motsvarande pris för uppgradering skulle totalkostnaden för biljetten alltså bli SEK 11767 (om nu uppgraderingarna skulle gå igenom).

I så fall känns det nog mer motiverat att betala för business från första början - särskilt med tanke på att budnivåerna ovan som sagt var de lägsta som överhuvudtaget gick att välja (det står på sidan att "average upgrade price" är inte mindre än SEK 3400 för sträckan BMA-BRU, och SEK 2530 för sträckan BRU-VIE...).
 

Agö

Medlem
Detta känns inte särskilt användbart.

Bokade nyss BMA-BRU-VIE med SN i premium economy (b.flex). Biljetten kostade SEK 4457 t&r.

För skojs skull tänkte jag lägga ett skambud för uppgradering till business, och döm om min förvåning när de lägsta bud som överhuvudtaget kan läggas är SEK 2132 för sträckan BMA-BRU och SEK 1523 för sträckan BRU-VIE.

Hemresan är inte "eligible for upgrade" i nuläget, men om man skulle tänka sig ett motsvarande pris för uppgradering skulle totalkostnaden för biljetten alltså bli SEK 11767 (om nu uppgraderingarna skulle gå igenom).

I så fall känns det nog mer motiverat att betala för business från första början - särskilt med tanke på att budnivåerna ovan som sagt var de lägsta som överhuvudtaget gick att välja (det står på sidan att "average upgrade price" är inte mindre än SEK 3400 för sträckan BMA-BRU, och SEK 2530 för sträckan BRU-VIE...).

Men är det inte spännande att delta i auktionen? Bara det är väl värt några tusenlappar. Har du tur får du också meddelande på nederländska om uppgradering. ;)
 

squeezen

Medlem
55676E09-75D2-4577-86FF-B30CA2B926CE.png
Har de 3 klsser på EU flyg?
Är bokad i ko-klass (N), och fick mail om att bjuda på upgade.
Verkar finnas två alt. ”Bizz & class” kostar min. 1490 Kastrup-bryssel, men den andra ”flex & fast” är min 300, vad är skillnaden? Nån som testat?
Är för övrigt EBD så det där med fast track och lounge är ju redan klart. Känns mastigt med minst 1490 för en flygning på typ 1.5h... och vad är det andra? Flex and fast?
 

Agö

Medlem
Visa bifogad bild 69616 Har de 3 klsser på EU flyg?
Är bokad i ko-klass (N), och fick mail om att bjuda på upgade.
Verkar finnas två alt. ”Bizz & class” kostar min. 1490 Kastrup-bryssel, men den andra ”flex & fast” är min 300, vad är skillnaden? Nån som testat?
Är för övrigt EBD så det där med fast track och lounge är ju redan klart. Känns mastigt med minst 1490 för en flygning på typ 1.5h... och vad är det andra? Flex and fast?
Affärsklassprodukten är usel. Så även Flex & Fast. För tio år sedan var detta mycket bra och flexprodukten utmärkt. Det går snabbt i flygvärlden. Med det sagt, säger jag som jag alltid säger - pröva!
 
Toppen