Senaste nytt

Hotell & resetips: Kambodja

Ubbe

Medlem
Eller hoppa Thailand och upplev Cambodia istället. Inte så flashigt eller turistanpassat men med fantastiskt trevliga människor. Inte alls som Thailand. Finns dessutom gott vin i Cambodia till rimliga priser. Förslag : Fira jul på Small Hotel och träffa nästan alla svenska expats i Cambodia på det julbord som Henrik Olsson har. Jag är där så kanske en liten Businessclass.seträff :cool: Det är en upplevelse ++3
 

David

Medlem
Eller hoppa Thailand och upplev Cambodia istället. Inte så flashigt eller turistanpassat men med fantastiskt trevliga människor. Inte alls som Thailand. Finns dessutom gott vin i Cambodia till rimliga priser. Förslag : Fira jul på Small Hotel och träffa nästan alla svenska expats i Cambodia på det julbord som Henrik Olsson har. Jag är där så kanske en liten Businessclass.seträff :cool: Det är en upplevelse ++3

Intressant! Flyger man till PNH för att sedan ta sig till Sihanoukville?
 

David

Medlem
eller ta en läskig bussfärd?

Haha, varifrån då, Chongqing? :) Jag och buss går ju inte direkt ihop. Efter "bus ride from hell" mellan Yichang och Chongqing, 18 timmar av slingriga bergsvägar samt några övernattningsbussar i Vietnam när flyg och tåg var slutsålda så försöker jag hålla mig till kortare distanser med buss. :) Två meter lång och buss går inte alltid ihop. Eller så är det bara jag som är kinkig. ;-) PNH-Sihanoukville är nog illa nog bussfärd.
 

Homer

Medlem
Skall kika lite på planering och antagligen be om ytterligare tips. Jag är i regionen över nyår men har inte färdigställt detaljplaneringen än. Kambodja har jag heller aldrig besökt, det kan vara intressant!



vänliga människor är en klyscha som används om alla länder...

Finns säkert bättre ställen i Kambodja men Phnom Penh handlar om avgaser och andra luftföroreningar,
stinkande öppna avlopp och sopor, försäljare, skurkaktiga tuk tuk förare osv.

IC Phnom Penh är fint, har varit på Poinbreaks minst 2ggr.PHNOM PENH Hotels - InterContinental Hotels & Resorts PHNOM PENH Hotel in PHNOM PENH | Best Price Guarantee or First Night Free
 

David

Medlem
Tack för infon, har bara ett par dagar så det blir väl isf mer en "tick in the box" + ev nyårsfirande och ett besök på Ankor Wat på vägen ut (även om flygbiljetterna inte verkar speciellt billiga inrikes...).
 

Homer

Medlem
Tack för infon, har bara ett par dagar så det blir väl isf mer en "tick in the box" + ev nyårsfirande och ett besök på Ankor Wat på vägen ut (även om flygbiljetterna inte verkar speciellt billiga inrikes...).

Gör en båttur istället, det finns massvis med varianter av Mekong River cruises.
 
Toppen