Senaste nytt

Var ser jag hur mycket jag tjänar i ett bonusprogram?

Finns det någon databas där det är lätt och se hur mycket poäng man tjänar till vilket program?

Tex om jag hittar en flight, och bokningsklassen är det och det.
Då vill jag snabbt veta vilket FFP som är bäst att använda sig av.

Tex, var är det bäst att kreditera low-economy Lufthansa E+L?

Eller är det så att man måste logga in på varje FFP-bolag i hela Star Alliance och kolla hur de krediterar? Det är ju lite smått segt..
Om så är fallet är det på tiden jag skriver ut papper på alltihopa så man slipper gå in och kolla varenda gång. :)
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Om så är fallet är det på tiden jag skriver ut papper på alltihopa så man slipper gå in och kolla varenda gång. :)
Du är varmt välkommen att sätta ihop en sammanställning. ;)

Dock om man vill få ihop tillräckligt med poäng till en ordentlig bonusresa eller få högre status blir det svårt att sprida poängen mellan flera olika program (om man inte flyger väldigt mycket då).
 
Du är varmt välkommen att sätta ihop en sammanställning. ;)

Dock om man vill få ihop tillräckligt med poäng till en ordentlig bonusresa eller få högre status blir det svårt att sprida poängen mellan flera olika program (om man inte flyger väldigt mycket då).

Kanske får ta och göra det.. :cool:

Jo, visst är det så.

Men om något bolag erbjuder 100% och det FPP men använder oftast endast erbjuder 25%, då är det ju givet vart jag lägger poängen.
Det är synd att man inte har ett superminne inbyggt så man kommer ihåg alla koder hit och dit.

Får väl arbeta lite på en lista på de några av FFP-programmen, ex US Dividend, United Mileage Plus, ANA Mileage Club, Miles & More, SAS EB samt Miles & Bonus för att nämna några.
Nu har jag i alla fall något att göra när jag har lite dö-tid över. :cool:
 
Last edited:
Toppen