Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

agehall

Medlem
Precis checkat in på Hilton Nairobi. Bokade billigaste rummet med queen-size säng och blev uppgraderad till executive floor med en gigantisk king-size säng. Fick även sen checkout (2000) utan extra kostnad vilket var mer än jag räknade med.

Samma sak i Zürich igår, men där hade jag inte nytta av det då det endast blev några timmar att sova och sedan iväg igen.
 

Senator

Moderator
Lastbryggan, bra! Jag skall evt. köra en "Wolf-Pack Night" där i september då min taiwaniska polare skall gifta sig. Återkom gärna med hur det är på Conrad
 

Resenären

Medlem
Bodde på Hilton Zurich Airport inatt. Som Silvermedlem fick jag för första gången en check på valfri drink/öl i deras bar. Eftersom vi bodde på Excecutive Floor, med tillhörande drink, vin och mat, så var detta en extra bonus. :)
 

Svenska73

Medlem
Bodde på Hilton Wanfujing i Kina. Blev uppgraderad till Suite samt fick Executive floor privileges. Kan varmt rekommendera det hotellet generellt. Super bra på alla sätt och vis. Conrad på Bali, uppgraderade inte alls och var generellt ganska nonchiga mot Hilton Gold medlemmar.
 

Fredrik

Medlem
Bodde på Hilton Wanfujing i Kina. Blev uppgraderad till Suite samt fick Executive floor privileges. Kan varmt rekommendera det hotellet generellt. Super bra på alla sätt och vis.

Bodde på hotellet i juni men i ett standardrum. Kan dock enbart hålla med. Väldigt bra hotell.
 

Igorius

Medlem
Bodde på hotellet i juni men i ett standardrum. Kan dock enbart hålla med. Väldigt bra hotell.

Även jag blev uppgraderad till en suite på 70+ kvm på Hilton Wangfujing i maj, med hänvisning till min HHonours Silver-status (som ju annars inte är så mycket att hänga i granen). På det stora hela mycket nöjd med hotellet, även om det har en del mindre skavanker och förslitningsskador. Mycket bra service. Skulle inte tveka att återvända.

Bodde sedan en natt på Hilton vid Beijing International (standardrum), också det bra, även om jag blev lite fundersam när conciergen inte förmådde ta reda på hur dags Air China-loungen skulle öppna på morgonen - en i mitt tycke högst relevant fråga :cool:
 

Senator

Moderator
Härliga 4 nätter på Barcelona Hilton Diagonal Del Mar. Superfrulle i loungen, hög kvalité på snacks och drinkar på kvällen. Som Diamond VIP fick jag välja frukost i loungen eller matsalen. Poolen trevlig, och nu är det även strand nedanför.

Mycket bra pris med sommarerbjudande på €135.
 

Alx

Medlem
Jag bodde på Hilton Wangfujing när de precis hade slagit upp portarna 2008. Hotellet visade sig inte vara helt färdigbyggt, varpå vi påtalade att vi hade ringt och särskilt försäkrat oss om att bl.a. poolen skulle vara klar. Som Diamond VIP kom chefen och bad om ursäkt och erbjöd oss snabbt 50% av värdet vi hade betalt i credit på hotellets restauranger. Vi fick en rejält tilltagen Suite och rummet var sprillans nytt. Men något kändes lustigt med hela hotellet. Efter ett par timmar insåg vi att vi var två av maximalt 10 gäster på hela hotellet. Vissa dagar under vistelsen var vi helt ensamma. Det kändes helt surrealistiskt på ett så gigantiskt stort hotell.

Personalen var otroligt service minded och rummet var toppen. Skulle gärna bo där igen om jag åker tillbaka till Peking.
 

Fredrik

Medlem
Det låter som min vistelse på Hilton Nanjing Riverside. I princip enda gången jag såg andra gäster var vid frukosten och då var det bara ett fåtal i en stor frukostmatsal. Enligt personal jag pratade med var hotellet fullare på helgerna men veckorna var tomma. Det hotellet var också väldigt bra men låg tyvärr lite offside från centrum. Priset var dock lägre så det jämnade ut sig.
 
Toppen