Senaste nytt

Lufthansa ändrar rutten Frankfurt-Seoul från Airbus A380 till Boeing B747

Berrsus

Medlem
Någon gång under hösten (har för mig sista oktober) byter LH ut sin A380 på sträckan FRA-ICN till en 747 utan F. Någon som vet till vilken sträcka som A380 flyttas?
 

Agö

Medlem
Oklart vad som händer med Airbus 380-kärran. Routes Online har följande information där Boeing 747-400 ersätter Boeing 747-8i.

"Lufthansa yesterday (24MAY16) has made a number of adjustment to its planned long-haul operation for winter 2016/17 season, effective 30OCT16. Planned service changes as follow.

Frankfurt – Seoul Incheon Service reduces from 7 to 5 weekly (Day x13 from FRA, Day x24 from ICN). Boeing 747-400 replaces -8I for winter season"


Det ska dock sägas att Lufthansa verkar ha inlett IL-checkar på sina Airbus 380 under våren. Kanske ska detta trappas upp under vintersäsongen?
 

Komet17

Medlem
Hej,
Jag har precis börjat planera vår resa till Asien från Frankfurt via Seoul i april 2018.
Har blivit ganska förvånad och besviken när jag såg att de kommer att flyga Airbus A340-600 istället för A380 mellan Frankfurt och Seoul.
Vet någon om det är tillfälliga förändringar?
 

palmen

Moderator
Hej,
Jag har precis börjat planera vår resa till Asien från Frankfurt via Seoul i april 2018.
Har blivit ganska förvånad och besviken när jag såg att de kommer att flyga Airbus A340-600 istället för A380 mellan Frankfurt och Seoul.
Vet någon om det är tillfälliga förändringar?
Vet inte om det är tillfälligt men varför så besviken? Du får exakt samma produkt både hård som mjuk oavsett typ av plan.
 

Komet17

Medlem
Du får exakt samma produkt både hård som mjuk oavsett typ av plan.

Såvitt jag fattat är själva flyget med A380 redan n stor upplevelse som är en del av resan.
Men ni som har redan flugit en del i First vet kanske bättre och det uppskattas.
Är det verkligen ingen skillnad mellan A380 och A340 när det gäller känslan?
 

011430121

Medlem
Hej,
Jag har precis börjat planera vår resa till Asien från Frankfurt via Seoul i april 2018.
Har blivit ganska förvånad och besviken när jag såg att de kommer att flyga Airbus A340-600 istället för A380 mellan Frankfurt och Seoul.
Vet någon om det är tillfälliga förändringar?
Lufthansa skall flytta över fem stycken A380 till München, det betyder att vissa destinationer "blir av med" A-380.
 
Toppen