Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Jag har skaffat ett Handelsbanken Platinum som har två fördelar:

  • Bästa reseförsäkringen (enligt Dagens Industri som jämfört med Amex etc)
  • Gratis Priority Pass med obegränsad tillgång till lounger

Priority Pass är smidigt när man flyger utan status! Reseförsäkringen har jag använt en gång och det är IF hanterar utbetalningarna. Tog mindre än en vecka att få pengar utbetalda efter anmälan.

Någon som vet hur Infinite kortet fungerar?
 

Bamsefar

Medlem
Svarar på min egna fråga:

Visa Infinity kostar 7500 sek / år, och är enbart på inbjudan. Lite som AmEx Platinum då.

Handelsbanken Platinum och Handelsbanken Infinity VISA - är mycket lika varandra som produkter, bara olika "kreditinstitut" i bakgrunden. Man får något bättre bonus på Infinity, och något bättre försäkringsbelopp. Men i det stora hela vågar jag påstå att Handelsbanken Platinum är rena lotterivinsten jämfört med både AmEx Platinum och Handelsbanken Infinity.

En bra sak med Handelsbanken Platinum är för övrigt att man har access till loungen på Gardemon i Oslo. Något som Priority Pass INTE har - dvs Priority Pass är värdelöst i Oslo !
 

EBGGOT

Medlem
Som more info:

Amex Platinum ger EB poäng(amex rewards) eller likanade som kickback och har en "lönegräns" på 600,000 kr/¨år alternativt -miljon förmögenhet. Så det är inte endast inbjudan utan indirekt kan "alla" få det fall du har en bra årsinkomst .... (kostnad 5,000kr per/år)

Visa Infinity är invitation only och det finns ca 500st i Sverige, kickback är att man få fonder i ett av handelsbaken fondsystem. (kostnad 7500kr per år, är du tillräckligt bra bank kundbetalar du endast en symbolisk summa)

Dock har Infinity en riktigt bra reseförsäkring, mycket bättre än Amex Platinums....

Skall jag vara ärligt har jag haft mycket mer nytta av Amex Platnums kickback iform av EB poäng än jag någonsin kommer ha av mina fonder genom handelsbanken Infinity (det har dessutom gått ner). Då handelsbanken ger ut "pengar" så är kickbacken betydligt sämre än Amex poäng utdelning.

Dock kan man använda Infinity i hela Sverige och det kan man inte med Amex.


Handelsbankens vanliga platinum är ett billigt sätt att få PP, dock kan du alltid "pruta" på årsavgiften" tror jag betala 500kr året då är det rena rama fyndet!....Dock måste du ha X kr i lön och om jag inte missminner mig var gränsen 600,000kr för att få avtalspriset och med tanke på ditt resekonto bör inte det vara ett problem :)

Dock får du inga poäng genom Handelsbanken Platinum ...

Over and out ....
 
Last edited:
Toppen