Senaste nytt

Svartlistad efter "bombskämt" i säkerhetskontrollen

Xilan

Medlem
Irritation slutade med svartlistning från flygbolag - Upplandsnytt

En man tyckte att säkerhetskontrollen gick för långsamt och försökte komma igenom snabbare genom att säga att han hade en bomb i väskan. Mannen är nu svartlistad hos SAS och Lufthansa.

Jag lovar att han ALDRIG hade kommit på tanken att säga något sånt i USA, UK, Israel eller något annat land med ett ständigt potentiellt terrorhot mot sig. Men i Sverige finns det många som "skämtar" om både bomber i väskan, kapningar osv. Frågar ni mig är det inte mer än rätt att han inte får flyga med SAS eller Lufthansa mer.
 
Bannad från SAS och Lufthansa..

Frågan är ju då, vill man ens leva vidare? :)
Skylla sig själv får han dock göra, fullkomligt idiotiskt.

Visst har man själv varit lite smått frustrerad i kontroller ibland, speciellt en gång på PMI när säkerhetskontrollen tog cirka 1-2 timmar pga fel.
Men man tar ju inte ut ilskan i form av att skrika: "Jag har en bomb" i alla fall. :cool:
 

Xilan

Medlem
Det finns också liknande människa, fast jag vet inte om denna person är svartlistad.
http://www.businessclass.se/ovrigt/5664-sen-till-flyget-bombhotade.html

I det läget förstår man ändå hur han tänker, även om analysen är idiotisk och helt felaktig. "Jag hinner inte till planet, men om jag bombhotar det så kan det inte lyfta och då finns chansen att jag kan hinna komma med".

Att bara helt lacka ur i säkerhetskontrollen för att man tycker det går för långsamt är annorlunda. Vad har han att vinna på det? Vad kan han uppnå? Nej, lite mer impulskontroll än så kan man faktiskt kräva av en vuxen människa.
 
Toppen