Senaste nytt

SAS Credits på Singapore Airlines

Jag bryter ut detta ur tidigare diskussioner om SAS och Singapore Airlines:

SAS CreditsStarting on 1 February 2013, Singapore Airlines will fully participate in SAS Credits with its entire network. This enables SAS Credits customers to earn Credits that can later be redeemed on SAS, partner airlines and participating partners such as the Rezidor Hotel Group.

Källa: SAS Corporate News - SAS
 

Dr. Miles

Expert
Problemet med SAS Credits är att det krävs nästan manuel bokning för registrering av SAS Credits nummer.

Enligt mina tidigare erfarenhet kan de webbsidorna klarar att registrera SAS Credits
* SAS webbsida
* Wideroes webbsida

Wideroes webbsida är praktisk då kan man även boka andra flygbolag än SAS/Wideroe. Jag har bokat Lufthansa flygningar via Wideroes webbsida och krediterat bokningen till SAS Credits.
 

ErikZL

Ny medlem
Så man får 4% av beloppet exkl skatter tillbaka som SAS Credits.

Lite off topic så kanske ska vara egen tråd.

Har en fråga om SAS Credits och SQ. Då vi flyger rätt mycket med SQ och har SAS Credit så kan vara bra få 4% eller 8%. Dock när vi pratade med SAS så de att det bara gäller om man bookar via deras rese byrår och på SK-codeshare (dvs SK-biljett) och ej på SQ. Men enligt diskussionen ovan ser det ut som man kan få det även på ren SQ-biljett. Stämmer detta? Och isåfall hur går man tillväga?
 

Dr. Miles

Expert
Inlägget från: [Premium Economy] Stockholm-Singapore T/R, Singapore Airlines 10.200 SEK inkl. skatter | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Lite off topic så kanske ska vara egen tråd.

Har en fråga om SAS Credits och SQ. Då vi flyger rätt mycket med SQ och har SAS Credit så kan vara bra få 4% eller 8%. Dock när vi pratade med SAS så de att det bara gäller om man bookar via deras rese byrår och på SK-codeshare (dvs SK-biljett) och ej på SQ. Men enligt diskussionen ovan ser det ut som man kan få det även på ren SQ-biljett. Stämmer detta? Och isåfall hur går man tillväga?
Det går att efterregistrera biljettnummer på SAS Credits webbsida. Du behöver att logga in på SAS Credits webbsida.
Om det fungerar på Singapore Airlines biljett vet jag ej (jag har inte provat).
 

ErikZL

Ny medlem
Jag ringde till SAS Credits för att registrera min biljett med SQ.

Antar 6 månader efter genomförd resa det gäller? Dock hade jag en mail diskussion med SAS Credit supporten för ca 3,5 år sedan rörande just SQ och då sa det att det bara gällde om det var en SK-biljett (och SK-codeshare) på SQ-iron flyg. Och när jag då kollade priserna var de betydligt dyrare än vad vi kunde hitta direkt på SQ (gäller business class oftast billiga som D/U) och skulle inte försvara även om man fick 8% kickback.
Dock om det är ändrat nu vilket det låter på vissa av Er som Gleen så kan vara intressant då vi reser för ca 200k med SQ per år.
 

Glenn E

Medlem
Jag registrarade biljetten innan jag reste. Jag ska göra resan om drygt en månad.
Får man 8% nu? Jag trodde det var 4 % för en biljett i affärsklass.
 

ErikZL

Ny medlem
Jag registrarade biljetten innan jag reste. Jag ska göra resan om drygt en månad.
Får man 8% nu? Jag trodde det var 4 % för en biljett i affärsklass.

Du har nog rätt var 4% i business, och 2% i ekonomi. Kollade dock mail svaret jag fick ifrån SAS Credits i Januari 2015 (quotar inte in den här då jag inte har godkännande att lägga ut den på social media) så är det ganska tydlig att de sa att det måste vara en SAS biljett till SAS pris på SQ flyg bokat direkt via SAS eller någon resebyrå. Och då kan man också efter registera dem. Dock hade man SQ biljett även i de högre klasserna som >= J så kunde man inte registera dem alls under SAS Credits. Men på er låter det som det har ändrats?

Oftast bokar vi där det är billigast och då vi är mindre företag (10pax) har vi inga större avtal eller mindre annat än SAS Credits och SJ. Dock även med 4% så är det några kronor i extra credit per år :)
 
Toppen