Senaste nytt

Hilton Bali resort eller Conrad Bali?

maba

Medlem
Vi funderar på att göra en Balitripp i sommar och har lite beslutsångest angående dessa två hotell. Är HHD så valet är mellan hotellen inom kedjan. Har läst tråden om att Conrad hade en hel del problem förra hösten med renoveringar och servicen däremot har jag inte läst något om Hilton Bali resort på forumet. Så om någon har bott på dessa ställen nyligen så får ni gärna dela med er av era upplevelser.
 

Ozz

Medlem
Följer tråden eftersom vi också funderar på ett par veckor på Hilton Bali Resort i augusti, för vår del blir det nog i kombination med Conrad (2+2v). Trots att vi var besvikna på Conrad vid senaste vistelsen i augusti förra året så är det ändå vissa saker som drar. Sen blir ju inte saken sämre av att vi har två frinätter som vi tänkte utnyttja.
 

Matsson

Medlem
Spenderar 6 nätter på Conrad i juni, enligt flyertalk fler positiva än till Hilton ,samt verkar som de problem som fanns förra året till stor del åtgärdats.
 
Jag bodde på båda för några veckor sedan.
På Hilton får man egen pool till sviterna men utsikten är inte så spännande där. Butlerservice ingår också. Det blev nyligen ett Hilton från att ha varit ett Nikki-hotell.

På Conrad så delar sviterna på en pool. Obegränsad tvättservice ingår. Conrad ligger också i ett samhälle så det går att promenera till lokala affärer och restauranger, medan Hilton ligger mer avsides så där är det taxi som gäller.
Jag gillade servicen bättre på Conrad än på Hilton, det kändes som om de var trevligare.
 

jumbooze

Medlem
Jag bodde på båda för några veckor sedan.
På Hilton får man egen pool till sviterna men utsikten är inte så spännande där. Butlerservice ingår också. Det blev nyligen ett Hilton från att ha varit ett Nikki-hotell.

På Conrad så delar sviterna på en pool. Obegränsad tvättservice ingår. Conrad ligger också i ett samhälle så det går att promenera till lokala affärer och restauranger, medan Hilton ligger mer avsides så där är det taxi som gäller.
Jag gillade servicen bättre på Conrad än på Hilton, det kändes som om de var trevligare.
Hur upplevde du status recognition?
 
Toppen