Senaste nytt

När Eurobonus poäng är värda mycket

Jag och min bror ska till Frankfurt nästa vecka på äventyr som innebär enkel biljetter. SAS vill ha 2950kr per person för ARN-FRA 09.10 flighten enkel resa. Samma flight kostar 12.000 Eurobonus poäng i Eco eller 18.000 i Business Class. Det tycker jag är mycket för pengarna.

Vad tycker ni?
 

Dr. Miles

Expert
Det tycker jag att det är bra deal.
Om bmi inte hade dumma regel(connection fee 7.500 miles inom Europa), hade jag använt one-way inom Europa oftare, då det kostar skjortan.
 

Jacob

Medlem
Köp en biljett till någonstans i Syd- eller Centraleuropa där Frankfurt bara blir transfer och skit i anslutningsflyget från Frankfurt, brukar oftast bli billigare.
 

Dr. Miles

Expert
Köp en biljett till någonstans i Syd- eller Centraleuropa där Frankfurt bara blir transfer och skit i anslutningsflyget från Frankfurt, brukar oftast bli billigare.

Om det är på torsdag, så finns det Stockholm-(LH:SK)-Frankfurt-(LH)-Paris [destination]-Stockholm för ca 2.280 SEK inkl. skatter

eller på onsdag finns det Air Berlin Stockholm-Berlin-Frankfurt enkelresa för ca 1.120 SEK inkl. skatter.
Avresa från Stockholm 06:30 ankomsti Frankfurt 10:10. Inte så illa.
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Om det är på torsdag, så finns det Stockholm-(LH:SK)-Frankfurt-(LH)-Paris [destination]-Stockholm för ca 2.280 SEK inkl. skatter

eller på onsdag finns det Air Berlin Stockholm-Berlin-Frankfurt enkelresa för ca 1.120 SEK inkl. skatter.
Avresa från Stockholm 06:30 ankomsti Frankfurt 10:10. Inte så illa.


Martin på AB (aho) ;)...vill se bilder...

Låter om en hygglig deal både i Eco eller Business, SAS skatter brukar ju bara relativt låga... vilket LHs inte är....
 

pep

Medlem
Jacob, jeg har et dumt spoergsmaal (pinsamt at jeg ikke ved det): Hvis man koeber billet til f.eks Milano med stop paa vejen i FRA, kaa man da staa af i FRA (selv om man ikke har stop-over)? Og blot kaste FRA-Milano bort? Hvad med baggage? Hvis man ikke maa staa af kunne man jo paastaa at vaere blevet syg?
 

Stefan62

Medlem
Jacob, jeg har et dumt spoergsmaal (pinsamt at jeg ikke ved det): Hvis man koeber billet til f.eks Milano med stop paa vejen i FRA, kaa man da staa af i FRA (selv om man ikke har stop-over)? Og blot kaste FRA-Milano bort? Hvad med baggage? Hvis man ikke maa staa af kunne man jo paastaa at vaere blevet syg?

Bra fråga...det fungerar väl bara om man inte checkat in baggage?
 
Toppen