Senaste nytt

Tips om bra boende i Sanur eller Nusa Dua på Bali

Matsson

Medlem
Hej och tack för bra tips! Bokade just denna till SIN för familjen i juni nästa år. Dessutom ett trevlig komplement med KLM SIN-DPS för3250 i biz. Total kostnad Stockholm Bali i C 22600 med stopp i BKK och SIN är prisvärt.Dock vill jag gärna få tips om bra boende sanur eller nusa dua då vi aldrig varit på Bali förut. Vi stannar 4-5 dar innan dykning på Gili.
 

Alx

Medlem
Det var förvisso 10 år sedan jag var på Bali, men då var verkligen inte Sanur mycket att skriva hem om... Nusa Dua är däremot fint.

Lyxhotell kryllar det av på Bali och de är som grädde på moset numera nästan "gratis". Annars rekommenderar jag Kuta beach, inte det renaste och finaste kanske, men bra nöjesutbud. Bali har få (om ens några?) riktigt fina stränder. Men det kompenseras med desto vackrare natur på land! ;)
 

jtq

Medlem
Jag spenderar 3 månader om året på Bali och närmare bestämt Sanur :)

Vilken typ av boende är ni ute efter, hotell, hus, homestay?

Var på Bali det är bäst att bo beror lite på vad man är ute efter, Kuta är alldeles för stökigt och jobbigt för min smak, Sanur är mer för pensionärer och barnfamiljer, inte mycket till nattliv men lugnt och skönt och man får vara ifred. Nusa dua har jag aldrig bott men kan tänka mig att det är bra. Det är billigt med transport på Bali så det är inget problem att ta sig runt till olika nöjen eller sevärdheter. Kan rekommendera en bra chaffis som kör lugnt och tryggt annars funkar det bra att åka med Blue bird taxi på taxameter. På Gili har jag bott på Villa Ombak vilket var helt ok.
 

Matsson

Medlem
Funderar på Hyatt Sanur samt Manta dive Gili air. Vi har 3döttrar 20 18 13. Alla dyker och de äldsta följer om pappa betalar.......
Jtg: verkar vara liten prisskillnad mellan båt-flyg Bali lombok. Vad är att föredra? Hustru Matsson gillar inte vågor i onödan.
 

Unicornone

Medlem
Bali Hyatt i Sanur är nog det hotell som har mest av det gamla Bali kvar, men! det är dags för renovering, tidigare har det sagts att den skulle gnomföras under 2012 men jag har inte hittat någon info om det alls utan datum är inte satt enligt diverse inlägg på Tripadvisor.
Mellan mina två första besök där var det 30 år och frånsett en ny pool så hade klockan stannat, det var som att komma hem igen. Men kolla med hotellet om renoveringsstatusen. Får du svar är jag nyfiken, ska väl tillbaka om något år eller så.
 

Stefan62

Medlem
Funderar på Hyatt Sanur samt Manta dive Gili air. Vi har 3döttrar 20 18 13. Alla dyker och de äldsta följer om pappa betalar.......
Jtg: verkar vara liten prisskillnad mellan båt-flyg Bali lombok. Vad är att föredra? Hustru Matsson gillar inte vågor i onödan.

Bali Hyatt Sanur, tidigare Grand Bali Beach, är bra - men i behov av renovering. Lugnt och trevligt, med bra strand.
 

segra

Medlem
Väcker denna tråd igen. Behöver uppdaterade tips på boende, helst riktigt bra....
Har sneglat lite på St.Regis Bali som ska vara riktigt bra men det var ju inte direkt
billigt, prissatt som ett riktigt bra ställe på Maldiverna. Vi är 3 st, jag & frugan samt
vår 18åriga son vilket ställer till det lite på de hotell jag kikat på. Bor helst på SPG.

Tacksam för alla tips
 

jumbooze

Medlem
Väcker denna tråd igen. Behöver uppdaterade tips på boende, helst riktigt bra....
Har sneglat lite på St.Regis Bali som ska vara riktigt bra men det var ju inte direkt
billigt, prissatt som ett riktigt bra ställe på Maldiverna. Vi är 3 st, jag & frugan samt
vår 18åriga son vilket ställer till det lite på de hotell jag kikat på. Bor helst på SPG.

Tacksam för alla tips
Vad har du för budget?
Starwood luxury privileges är kanske något för dig

1c14351384b49ec21aa175fa8be60b57.jpg
 

segra

Medlem
Vad har du för budget?

Så bra som möjligt för då lite pengar som möjligt... skämt & sido men det känns som att St. Regis med sina närmare 10k/natt gör ont, är det så bra? Men taket ligger definitivt där men helst mycket lägre och lika bra som många säger att det är.
 

jumbooze

Medlem
Så bra som möjligt för då lite pengar som möjligt... skämt & sido men det känns som att St. Regis med sina närmare 10k/natt gör ont, är det så bra? Men taket ligger definitivt där men helst mycket lägre och lika bra som många säger att det är.
Var lite sen men se ovan, 4 eller 5 natten gratis plus upgraderingen mm
 
Toppen