Senaste nytt

Tummen upp för Starwoods SPG Program

hampafroe

Medlem
Har joinat Starwood hotels program som kallas för SPG. Kan varmt rekommendera dem, då deras bemötande i telefon var klart utöver det vanliga man normalt möter. Bokade hotel i New York mha av dem och genast förklarade killen ag pratade med att om jag bara köpte 2000 poäng för 70 dollar kunde han ge mig 50% på rummen om han använde upp dem genast. Enlätt deal som jag genomförde medan han guidade mig per telefon och vips så sparade jag 5000 dollar!!! ;) Dessutom såg han till att jag fick trippla poäng på boende samt lovade återkomma om det blev ngn suite ledig för samma deal. Med en sådan start kan det ju bara bli bra, får man hoppas. Men en nöjd kund har de garanterat.
 
Nu ska jag se upp för en sign-up promo hos SPG. Äntligen har skrapat ihop semesterdagar som går att använda och inte bara skyttelresa över Atlanten.
 

rvarttinen

Medlem
Nyttjat poängen ihopsamlade under några på Sheraton ... bra valuta för "pengarna" må jag säga.
Dessutom, du kan få 250 poäng om du äter på restaurangen hos något SPG-hotell, utan att du behöver bo där ...

SPG är den kedja (meta-kedja?) jag nyttjat mest...
 

JacobGBG

Medlem
Har joinat Starwood hotels program som kallas för SPG. Kan varmt rekommendera dem, då deras bemötande i telefon var klart utöver det vanliga man normalt möter. Bokade hotel i New York mha av dem och genast förklarade killen ag pratade med att om jag bara köpte 2000 poäng för 70 dollar kunde han ge mig 50% på rummen om han använde upp dem genast. Enlätt deal som jag genomförde medan han guidade mig per telefon och vips så sparade jag 5000 dollar!!! ;) Dessutom såg han till att jag fick trippla poäng på boende samt lovade återkomma om det blev ngn suite ledig för samma deal. Med en sådan start kan det ju bara bli bra, får man hoppas. Men en nöjd kund har de garanterat.

Lustigt att jag inte sett detta tidgiare. Jag är förvånad det är nästan omöjligt att få Cash + points deals med SPG i New York.
 

nilsson

Medlem
Jag har använt cash+points flera gånger. Det brukar vara väldigt bra deals i dyra städer.

Inatt (Westin i Kuala Lumpur) blev jag uppgraderad till en svit som är större än min lägenhet. Fler toaletter än hemma också. Badkar med utsikt.

Jag kan rekommendera att titta på beatthetimer.com när man är sugen på att svänga ihop en snabb semester. Just nu t.ex. 77 EUR för Sheraton Dubai Creek. Hm... Och KLM promo awards ger WBC till DXB för 40k poäng tur och retur. Nu blev jag sugen.
 

JacobGBG

Medlem
Bokade Cash+Points på manhattan, 4500p+90USD per natt för rum som kostade 829USD ordinare pris, så helt klart prisvärt.

När jag tittar i New York på lite olika datum (mest intressant 31/10-4/11 då jag kommer vara där) så står det på alla de bättre hotellen att de ej har möjlighet till cash+points då. Surt!
 
Toppen