Senaste nytt

[Business Class] København-Sydney/Melbourne/Brisbane T/R, Air Berlin & Etihad, 24.400 SEK inkl skatt

Dr. Miles

Expert
Business class på kvalitet flygbolag(Etihad) för mindre pengar.
Sträckan mellan København och Tyskland är i ekonomiklass.

[Business Class] København-Sydney/Melbourne/Brisbane T/R, Air Berlin&Etihad, 24.400 SEK inkl. skatter

CPH-SYD/MEL/BNE T/R
Flygbolag: Air Berlin(AB, oneworld) & Etihad Airways(EY)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I (Y klass mellan København och Tyskland)
Fare basis: IRCRTDK
Pris: 17.132 DKK + skatter ca 3.700 DKK, totalt ca 24.400 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: 4 dagar / 12 månader
Stopover: 1 fri stopover i Abu Dhabi. Ytterligare en stopover i Abu Dhabi är tillåten för 100 EUR. (ej i Singapore)
Byte: 1 i Tyskland och 1 i Abu Dhabi i varje riktning.
HIP check: gäller ej (stopover påverkar inte priset)
Barnrabatt: 33% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, 240 EUR
Ändring: Ja, 240 EUR per gång
Routing: t ex København-(AB)-Dusseldorf/Frankfurt/Munchen/Berlin-(AB:EY)-Abu Dhabi-(AB:EY)-Sydney/Melbourne/Brisbane

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Etihad Airways Pearl Business Class:
Etihad Airways Pearl Business class.jpg
(Foto: Etihad Media Centre)
 
Denna var intressant!
Är det några speciella datum som gäller? Skall vara i Sydney 24/9 - 4/10 som det ser ut nu.

Ger denna några poäng i Oneworld (AAdvantage)?
 
Priset gäller året runt.



Teoretiskt, ja. Både Air Berlin och Etihad Airways är AAdvantage partner.
Dock alla flighter måste bokas som AB flightnummer.

Och i praktiken?
Har läst att Etihads flygningarger poäng på AA om det är bokat som AA nummer. Har dock aldrig hittat en sån resa när jag sökt!
 

ACervin

Medlem
Det var verkligen billigt. Gäller Business bagage regler på hela sträckan? (planerar för mycket bagage på nästa trip)
 

Dr. Miles

Expert
Det var verkligen billigt. Gäller Business bagage regler på hela sträckan? (planerar för mycket bagage på nästa trip)
Jag blir inte heller klok av Air Berlins bagageregler.
airberlin - Your Airline. Boka flyg online - airberlin.com

Men här säger så här.

Air Berlin skrev:
Business Class - airberlin.com

Högre fri bagagekvot och Priority Label:

Sedan maj 2012 kan Business Class-resenärer att checka in två kollin på 32 kilo vardera på alla sträckor.
Ditt bagage får en Priority Label och lastas ut före annat bagage vid ankomsten.
Business Class - airberlin.com

Så jag tror att det är max 2 kolli x 32 kg när man reser i Business class longhaul.
 

ACervin

Medlem
Det är något skumt med den här biljetten eller finns det väldigt breda flygplan?. Jag var på väg att avsluta en bokning igår på Air Berlins hemsida. I slutet är det dags att välja säte. Första sträckan inom Europa economy som planerat. Andra sträckan Tyskland -Abu Dahbi med AB i en Business class kabin se bilden nedan.

tyskland-Abu-Dhabi.jpg

Men sedan Etihads sträckor från Abu Dhabi till Brisbane så ser det ut som en economy cabin i mina ögon. Det är visserligen långt fram, men en väldig massa stolar i bredd. Har jag fel? Har wide body fått en ny innebörd? Har skrivit till Air Berlin, men inte fått svar ännu. Bokade för säkerhetskull med Cathay Pacific för knappt 28 000 DKK. Bra pris även om inte dunderbilligt.

Skärmavbild 2012-09-02 kl. 08.11.33.jpg
 
Last edited:
Toppen