Senaste nytt

Någon annan hotellkedja som är i samma nivå som Ritz Carlton?

Väcker lite tråden då jag haft en ganska livlig diskussion med min Frequent Flyer kollega som är dessutom en inofficiell Marriott evangelist.
Det var en argument som jag inte kunde kontra alls: Ritz Carlton. Hon visade mig massa blder av rummen tagna under sista årets vistelser och måste erkänna att jag känner få hotellkedjor där man fick upgrade till så fina rum.
Det var bl.a. RC i DC som jag gärna kommer boka då vi verkar ha ett fint avtalspris(under $200).
Vet ni någon annan hotell som är i samma nivå som Ritz Carlton?
 
För att summera så är väl St. Regis i starwood och Conrad i Hilton de mer ekonomiskt försvarbara.
Tack, jag läste lite om dessa också. Har jag uppfattat det rätt att Marriott-kedjan håller lite högre standard öht jämfört med BW och PC/IHG? Som jag förstått så ingår frukost hos Marriott endast från Guldnivån.
 

JacobGBG

Medlem
Det beror mer på kedjornas individuella brands. Just Marriott och Renaissance upplever jag som att ha högre klass än deras motsvarande i PC/IHG och har definitivt högre klass än BW. Marriotts program har dock rätt höga krav för statusnivåer 10/50/75 nätter, så om man inte vet att man sökert kommer träffa guld så skulel jag rekommendera Starwood istället.
 
Marriotts program har dock rätt höga krav för statusnivåer 10/50/75 nätter, så om man inte vet att man sökert kommer träffa guld så skulel jag rekommendera Starwood istället.
Ja, det blir nog kanske SPG som alternativ till CC senare då deras Amex har utsetts till bästa kort hos milecards.com
 
Toppen