Senaste nytt

Till Söderhavet med 100 000 Eurobonuspoäng?

Bizniz4u

Medlem
Min dröm har alltid varit att besöka någon av öarna i Söderhavet någon gång under vintern. Vill gärna få tips från er som varit där om vilken av öarna som är mest prisvärd att besöka. Skulle kunna tänka mig att hyra en lägenhet i 2 veckor istället för att hänga på en resort.
Har även fått för mig att det smartaste alternativet är att t.ex köpa en billig t.o.r flight till Peking och väl därifrån nyttja mina poäng i Star Alliance för bokning av flyg till slutdestinationen...Kreativa tips välkomnas.
 

Bizniz4u

Medlem
Cook Islands verkar vara ett paradis! Men, kan man få hjälp av någon om hur jag på bästa sätt skulle kunna nyttja mina 100 000 Star Alliance poäng?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Du kan läsa vår guide om: [Guide] Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?
Där finns det även information om hur man söker award platser på ANA:s webbsida.

First class award mellan Asien(både norra & södra) och Söderhavet kostar 100.000 SAS EuroBonus poäng.
Men stor del av resan kan du inte resa i First class, så rekommenderar jag dig att ta Business class award istället.
SAS EuroBonus Star Alliance partner award chart

Hitta billig biljett till Beijing(t ex 3.500 SEK inkl. skatter med Finnair) eller till Hong Kong(t ex 4.500 SEK inkl. skatter med SWISS/Turkish Airlines), sedan börja din bonusresa därifrån.


I Business class:110.000 EB poäng

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Beijing-Auckland: Air New Zealand Business
Auckland-Rarotonga: Air New Zealand Business


I First class: 145.000 EB poäng

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Beijing-Bangkok: THAI First (det kan hända att THAI har slutat att köra B747 på sträckan)
Bangkok-Sydney: THAI First
Sydney-Auckland: Air New Zealand Business
Auckland-Rarotonga: Air New Zealand Business
 
Last edited:
Toppen