Senaste nytt

Jetstar Asia, någon som testat?

Är detta Asiens motsvarighet till Ryanair? eller är det ett bolag som man faktum kan använda sig av utan problem?

Det var enda bolaget som var riktigt billiga på direktflyg mellan Hong Kong och Singapore de datum jag kikat på.

Jag vet inte så mycket om bolaget, kanske någon här vet mer. :confused:

Edit: Inser nu att jag placerat denna tråd totalt fel så om någon moderator vore vänlig att flytta den till korrekt avdelning så skulle jag bli glad. :)
 
Last edited:

Joakim

Medlem
Lite son Ryan ja, men en stor skillnad är att personalen kan vara trevliga.

Mycket trånga säten (Saigon-Danang) så en rekommendation är att betala ett par kronor för nödutgångsplatsen, det gjorde tyvärr inte jag...
 

henrik l

Medlem
Annars har jag fått för mig att AirAisa också är motsvarigheten till Ryan Air. Kommer att flyga med dem mellan BKK-SGN om knappt två veckor.

Den som bokade (betalade resan) påstod att både Thai och Vietnam Airlines var fullbokade i ekonomiklass. Jag gick inte svaromål men kunde konstatera att det var ungefär halv priset på AirAisa jämfört med TG.
 

Dr. Miles

Expert
Annars har jag fått för mig att AirAisa också är motsvarigheten till Ryan Air. Kommer att flyga med dem mellan BKK-SGN om knappt två veckor.

Den som bokade (betalade resan) påstod att både Thai och Vietnam Airlines var fullbokade i ekonomiklass. Jag gick inte svaromål men kunde konstatera att det var ungefär halv priset på AirAisa jämfört med TG.

Om du hade flugit på dagarna då Turkish Airlines(TK) flyger, hade du kunnat flyga relativt billigt.
TK har icke publicerade priser från Bangkok till Ho Chi Minh City.
 

Svenska73

Medlem
Henrik, jag sätter inte min på fot på Ryan Air och har flugit Air Asia flera gånger:) Betala extra för att gå på planet först, det är det värt.
 

bL0m

Medlem
Henrik, jag sätter inte min på fot på Ryan Air och har flugit Air Asia flera gånger:) Betala extra för att gå på planet först, det är det värt.

Air Asia levererar bra! Jag har flugit med dem både inrikes i Thailand och mellan BKK och Singapore T/R. Jag har samma positiva bild som Svenska73 när det gäller Air Asia :)
 

tomle

Medlem
Jag flög JetStar SIN-BKK förra året. Inga större problem, planet (A321 tror jag) var rätt tomt. Rätt trångt mellan stolsraderna och mat till försäljning. Trevlig personal som dock inte syntes till så mycket vilket inte gör mig något. Inga lotter eller nåt annat sånt trams som Ryanair kör med.
 
Toppen