Senaste nytt

30% Bonus på Aviosköp

EricT

Medlem
Det är ett bra pris. Man borde slå till men jag har redan så många. Bytte senast in via AMEX. Jag rekommenderar : Strong Buy
 

Concorde

Founding Member
Ännu bättre:

Köp till dig själv och sedan "giftar" man till sin partner/vän/hund/katt som är med i ditt Household account.
Be dom göra samma sak (du betalar).
Gör köpen med ditt BA Visa och du spenderar ca 16.000 SEK och får 127.000 avios totalt. 124 köpta + 3.200 från Visa kortet. Det är en F retur till LAX från London. Eller två i business med 2-4-1 från ARN/CPH/GOT.

För dom som redan har mycket Avios är det kanske inte så användbart. Skulle isåfall lägga 16.000 på en business biljett T/R till t.ex. NY; 360 Tier Points och ca. 20.000 avios som Gold.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Ännu bättre:

Köp till dig själv och sedan "giftar" man till sin partner/vän/hund/katt som är med i ditt Household account.
Be dom göra samma sak (du betalar).
Gör köpen med ditt BA Visa och du spenderar ca 16.000 SEK och får 127.000 avios totalt. 124 köpta + 3.200 från Visa kortet. Det är en F retur till LAX från London. Eller två i business med 2-4-1 från ARN/CPH/GOT.


Kostnaden skulle isåfall bli 12,6 öre/Avios, om man istället köper via BMI:s familjekonto (som kan ha 8 upp till Medlemmar) blir kostnaden 11,53öre/Avios. (2800kr för 24.280 där 280 kommer från Visa kortet)


Men om man inte absolut behöver poängen kanske man ska tänka sig för innan man slår till, erbjudandena haglar tätt (är det inte BA så är det IB eller nu också BMI) och blir bättre och bättre
 

JacobGBG

Medlem
Jag är sugen på att åka till NYC i C denna höst och har mer eller mindre diskvalificerat *A för uppgiften pga dålig tillgänglighet. Samtidigt tycker jag det är lite svårt att förstås sig på BAs award chart. Från GOT skulle jag behöva betala 98k poäng ToR (väldigt udda summa) så detta är ju bara ett köp som är intressant endast för kortflygningar eller att toppa upp.

Råd?
 

Homer

Medlem
Jag är sugen på att åka till NYC i C denna höst och har mer eller mindre diskvalificerat *A för uppgiften pga dålig tillgänglighet. Samtidigt tycker jag det är lite svårt att förstås sig på BAs award chart. Från GOT skulle jag behöva betala 98k poäng ToR (väldigt udda summa) så detta är ju bara ett köp som är intressant endast för kortflygningar eller att toppa upp.

Råd?

Menar du det här?
Executive Club - Reward Flight Saver - British Airways
Kostnaden är till/från London, du betalar för varje sträcka och du kan blanda klasser och köpa enkelbiljetter till halva priset om du vill.
GOT-LHR 1:a sträckan 9/18k ekonomi/business LHR-JFK 2:a sträckan 80k i CW
Platstillgången GOT-LHR har jag för mig är problematisk om man inte har Guld.
Du kan enbart köpa LHR-JFK om du vill.
 

JacobGBG

Medlem
På så vis, inte för att det ändrar min situation. 80k är mer vad man kan köpa in även med två konton.
 

Homer

Medlem
På så vis, inte för att det ändrar min situation. 80k är mer vad man kan köpa in även med två konton.

Även om du inte har hushållskonton kan du köpa
BA 31 200
Iberia 31 200 (om det är kampanj fortfarande?)
BMI 24 000
= 86 400

2x 459Euro + GBP 255 = ca 11.000kr

Tveksam affär om du inte har 2-4-1 voucher
Ett alternativ är att köpa det som behövs för att uppgradera WT till CW, 40k för LHR-JFK.
 
Toppen