Senaste nytt

Nya Skyteam medlemmar: Xiamen Airlines, Aerolíneas Argentinas , Saudia, MEA

Homer

Medlem
With the recent joining of Saudia, SkyTeam welcomed its first member from the Middle East, giving the alliance a strong foothold in this important economic region. On June 28th, Middle East Airlines from Lebanon will be the next member to join SkyTeam. The alliance will welcome two additional members in 2012. Aerolíneas Argentinas is scheduled to join the alliance August 29th as the first South American member, strengthening SkyTeam network in the southern hemisphere. On November 15th, Xiamen Airlines, based in the flourishing Southeast China region, will further consolidate the alliance #1 position in Greater China.


The effective joining date of Garuda Indonesia, expanding SkyTeam’s presence in Southeast Asia, has been planned for early 2014. This is due to Garuda’s selection of a new IT platform and the time necessary to migrate the airline to the new system.


SkyTeam to accelerate the execution of customer focused initiatives
 

Jonas C

Medlem
Skyteam i min mening skulle klara sig lika bra nog, om de bara bestod av AF-KLM, Delta, Korean Air, Alitalia och Aeroflot. Dvs de bolag som håller hyfsad standard. Ser i ärlighetens ärlighetens namn ingen mening med att släppa in vilka flygbolag som helst bara för att försöka komma ikapp *A.
 

Jacob

Medlem
Det var väldigt vad det går undan nu då... Kan hålla med om att det inte är bra om det går för fort, det ska inte vara något självändamål att få så många medlemmar som möjligt.

Garuda tror jag dock mycket på, de har verkligen ryckt upp sig och är nog underskattade. Deras nya business stol är riktigt bra (enormt mycket benutrymme) och har läst flera bra rapporter om deras mat och service.

MEA och Aerolineas Argentinas har jag dålig koll på. Xiamen Airlines är nog varken bättre eller sämre än något annat kinesiskt flygbolag.
 

ulagun

Medlem
Aerolineas Argentinas flyger man med två gånger. Första och sista, om man överhuvudtaget flyger med dem p.g.a inställda flyg, förseningar o.s.v.
Tack och lov att det är Skyteam och inte A.
 

Tjaeng

Medlem
Skyteam i min mening skulle klara sig lika bra nog, om de bara bestod av AF-KLM, Delta, Korean Air, Alitalia och Aeroflot. Dvs de bolag som håller hyfsad standard. Ser i ärlighetens ärlighetens namn ingen mening med att släppa in vilka flygbolag som helst bara för att försöka komma ikapp *A.

Jag tror att Skyteam redan vet vad Oneworld tycker om att de inte lyckats locka till sig ett Mainland China-bolag över Cathay Pacifics protester.
 
Toppen