Senaste nytt

SAS visar inte Norge (ej Oslo)-Stockholm flyg via Köpenhamn som alternativ

Dr. Miles

Expert
När jag kollade platstillgångar på Trondheim/Stavanger/Bergen-Stockholm på SAS webbsida förut, visade sidan även anslutning via Köpenhamn.

Men nu kan jag inte hitta en enda ansluting via Köpenhamn. Hur kommer det sig?
 

agehall

Medlem
Tog inte SAS bort den möjligheten för ett halvår sedan? Eller var det bara OSL-ARN man inte får flyga via CPH?
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Jag kollande ARN-Stavanger/Bergen den 7/9 och får fram anslutningar via CPH. Dock så är de flesta via OSL.
 

Dr. Miles

Expert
För mig får SAS gärna visa bonusresa mellan Oslo och Stockholm via Newark som Oslo-Stockholm. :)
Gamla Northwest Airlines(NW) webbsida visade Tokyo-Mineapolis-(Tokyo)-Singapore t/r för 20,000 miles i Economy, när jag kollade Tokyo-Singapore... :eek:
 

Randy Marsh

Medlem
Är det bonusresor du ser på? När jag reser BGO - ARN - BGO försöker jag alltid att resa via CPH för att få fler bonuspoäng og segment, dessutom har direktflighterna ganska hopplösa avgångstider. T ex så reser man via CPH från BGO på avgångarna kl 06:00, 10:05, 16:05 och 18:10 på fredagar.

Däremot är det svårare att hitta avgångar från ARN via CPH till BGO på t ex söndagar. Jag hatar att resa via OSL om jag har med mig incheckat bagage, på grund av det efterblivna systemet där man måste hämta ut bagaget, gå genom tullen och checka in det igen.
 

Dr. Miles

Expert
Är det bonusresor du ser på?
Nej, inte den här gången.

Jag hatar att resa via OSL om jag har med mig incheckat bagage, på grund av det efterblivna systemet där man måste hämta ut bagaget, gå genom tullen och checka in det igen.

Det var exakt samma skäl därför vill jag/mina kollegor undvika byte i Oslo mot norsk inrikes där det är möjligt att flyga via Köpenhamn.
 

Randy Marsh

Medlem
Det var exakt samma skäl därför vill jag/mina kollegor undvika byte i Oslo mot norsk inrikes där det är möjligt att flyga via Köpenhamn.
Ok, jag trodde du inte klarade att hitta resor via CPH från BGO/TRD/SVG. Som sagt är det inga problem när det gäller BGO i alla fall, hur det är med resor från TRD och SVG vet jag inte.

Det som gör situationen med OSL nästan gränslöst irriterande är att motståndet mot One Stop Security tycks vara en mans egna lilla Don Quijote-korståg, nämligen Bjørn Røse, direktör för Tollvesenet. I stort sett alla andra parter, inkl flygbolagen, näringslivet, Avinor och OSL önskar One Stop Security. Men Bjørn Røse blåvägrar och hävdar att det skulle innebära total katastrof för Norge, med narkotika och smuggelsprit flödande fritt genom landet.

Han tycks totalt ointresserad i att höra på andra argument och att se på erfarenheter från andra länder; han har helt enkelt bestämt sig för att just i Norge så är detta omöjligt. Bjørn Røse borde fått sparken för länge sedan...
 

Dr. Miles

Expert
Ok, jag trodde du inte klarade att hitta resor via CPH från BGO/TRD/SVG. Som sagt är det inga problem när det gäller BGO i alla fall, hur det är med resor från TRD och SVG vet jag inte.
Jo det är också. Jag kunde inte helller att hitta resor från Trondheim via Köpenhamn.
 

Jacob

Medlem
Det var flera år sedan de plockade bort Köpenhamn som transferflygplats på bonusresor mellan Stockholm och andra norska städer än Oslo. Lite fånigt kan tyckas, det är inte avsevärt längre att flyga till exempelvis Stavanger och Bergen via Köpenhamn än via Oslo.
 

Dr. Miles

Expert
Det var flera år sedan de plockade bort Köpenhamn som transferflygplats på bonusresor mellan Stockholm och andra norska städer än Oslo. Lite fånigt kan tyckas, det är inte avsevärt längre att flyga till exempelvis Stavanger och Bergen via Köpenhamn än via Oslo.

Ja, men den här gången pratar jag om betald biljett. Det syns inte heller.
 
Toppen