Senaste nytt

Hur nära inpå avgång kan man avboka en biljett i SAS Plus?

En annan fråga i ämnet avbokning av SAS PLUS. Hur nära inpå avresa går det att avboka? Är det samma som bonusbiljetter 24 timmar?
 

agehall

Medlem
En annan fråga i ämnet avbokning av SAS PLUS. Hur nära inpå avresa går det att avboka? Är det samma som bonusbiljetter 24 timmar?

Nej, de bör vara avbokningsbara fram till avgång med reservation mot att SAS Plus är en kabinklass, inte en bokningsklass. Man måste ALLTID titta i de exakta villkoren för den bokningsklass man har för att veta vad som gäller.
 
Nej, de bör vara avbokningsbara fram till avgång med reservation mot att SAS Plus är en kabinklass, inte en bokningsklass. Man måste ALLTID titta i de exakta villkoren för den bokningsklass man har för att veta vad som gäller.

Detta gäller framtida bokningar då sambon ska börja veckopendla till Norge och är dom helt avbokningsbara fram till avresa så kan det vara en stor fördel att köra SAS Plus framför GO. Kan man se farebasis före bokningen? Går ju att se vilket klass vi får. Det vi tittar på är vanliga SAS Plus alltså inte SAS Plus flex. Det står på den typen av biljett att den är helt avbokningsbar men inte hur nära inpå. Kan det skilja tidsmässigt hur nära inpå man får avboka mellan en SAS Plus och sen SAS Plus Flex biljett?
 

agehall

Medlem
Eller rättare sagt i villkoren för den aktuella FAREBASIS man använt sig av :D

Helt korrekt. Jag var lite slarvig i min beskrivning.

Detta gäller framtida bokningar då sambon ska börja veckopendla till Norge och är dom helt avbokningsbara fram till avresa så kan det vara en stor fördel att köra SAS Plus framför GO. Kan man se farebasis före bokningen? Går ju att se vilket klass vi får. Det vi tittar på är vanliga SAS Plus alltså inte SAS Plus flex. Det står på den typen av biljett att den är helt avbokningsbar men inte hur nära inpå. Kan det skilja tidsmässigt hur nära inpå man får avboka mellan en SAS Plus och sen SAS Plus Flex biljett?

Ja. Du kan se de detaljerade reglerna när du klickar vidare efter att ha valt flight. Där kan du ta fram exakta villkor.
 

trskial

Medlem
Frugan och jag ska flyga direkt TOS-ARN imorgon i SAS plus (C klass) och vi båda har blivit riktigt förkylda och är sängliggandes. Kan vi avboka fram till avgång och få tillbaka hela beloppet för biljetterna?
 

sweflyer

Medlem
Frugan och jag ska flyga direkt TOS-ARN imorgon i SAS plus (C klass) och vi båda har blivit riktigt förkylda och är sängliggandes. Kan vi avboka fram till avgång och få tillbaka hela beloppet för biljetterna?
Utan att ha kollat exakt borde svaret vara ja. Sist jag flög SAS Plus med bokningsklass C stod den för helt flexibel biljett om jag inte minns fel. Det bör då gå att boka av utan problem.
 

aldrighemma

Medlem
Frugan och jag ska flyga direkt TOS-ARN imorgon i SAS plus (C klass) och vi båda har blivit riktigt förkylda och är sängliggandes. Kan vi avboka fram till avgång och få tillbaka hela beloppet för biljetterna?
Normalt så får man faktiskt full återbetalning även vid "no show". Så även om man glömt eller inte hunnit avboka före avgång så är det inget problem.
Se klipp från typiska SAS villkor: (Självklart måste man titta på Penalties på den aktuella biljetten för att vara helt säker!)
"PE.PENALTIES

CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE -
WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON-
REFUNDABLE FARE
1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL BE REFUNDED.
2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED
3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED. FOR
REFUNDABLE TICKETS YQ/YR DOMESTIC/INTERNATIONAL
FEES WILL BE REFUNDED

AFTER DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE -
PARTIALLY USED TICKETS-
REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.
IF THE FARE FOR THE ACTUAL TRAVEL IS HIGHER THAN
THE ORIGINAL FARE PAID ANY UNUSED YQ AMOUNT
SHALL BE INCLUDED IN THE RECALCULATION."
 
Toppen