Senaste nytt

Informations skyldighet av ändrade flygtider eller inställd avgång...

Hej alla,
jag behöver lite tips från er som känner detta bättre än jag.

Jag har en bokning som nedan. Nu märkte jag att hade glömt att registrera dessa avgångar till My Flight Memory. Tittade på min bokningsbekräftelse men där saknades information om flygplanstyp så sökte min bokning fram genom Estonian Airs hemsida. Då såg jag att den avgången som jag hade bokat har blivit inställt men jag har inte fått information om detta! :mad: T.ex. med SAS har jag alltid fått ett mail och sms om någon förändring skett. Denna gång ingenting.

Jag har nu skickat ett mail till Estonian Air Customer Relations med begäran att få en förklaring varför jag har inte fått information samt hur skall de kompensera mig.

Vad tror ni som vet allt om alla olika flygbolag. Vilka rättigheter jag har att få information om förändringar samt att få kompensation?

Vore jätte tacksam för hjälp.

2012-06-02 18-20-25.png
2012-06-02 18-20-38.png

PS: Redaktionen, om ni tycker att skapade denna tråd under hel huvudrubrik så flytta gärna det till bättre plats t.ex. SAS Eurobonus.
 
Last edited:
Kanske precis blivit inställd och sms/email inte gått ut? Jag har då alltid fått meddelande i god tid oavsett bolag/arrangör.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har ett svagt minne om det blev passagerarens ansvar när EU fick sin vilja genom förslaget om kompensationskrav vid inställt flyg/nekad onboard osv.
Vet någon om detta?
 
Kanske precis blivit inställd och sms/email inte gått ut? Jag har då alltid fått meddelande i god tid oavsett bolag/arrangör.

Jag fick från SAS både ett mail och SAS i fredags att avgångstider för min resa till Shanghai har blivit ändrade.Jag har avgången 6 december 2012 så i god tid innan avgång fick jag information.
 

Palazzi

Medlem
Har för mig att EU-reglerna säger: Ingen kompensation om flighten ställs in och du informerats mer än 2v innan flightens avgång.

Sedan om den ställts in p.ga extraordinära omständigheter.
 
Last edited:
Jag har ett svagt minne om det blev passagerarens ansvar när EU fick sin vilja genom förslaget om kompensationskrav vid inställt flyg/nekad onboard osv.
Vet någon om detta?

Jag förväntar mig att få information speciellt när jag har min EBG nummer registrerat i bokningen. Detta funkar tidigare som sagt med SK och LH när förändringar skett.
 
Toppen