Senaste nytt

Finnair testar nytt servicekoncept

lnixon

Medlem
Undrar hur det funkar med pommes frites. De lär ju inte kunna friteras ombord, och pommes frites blir normalt sett läskiga rätt snabbt efter friteringen.
 

011430121

Medlem
Finnair kommer under perioden juni-oktober testa ett nytt servicekoncept på linjen mellan Manchester och Helsingfors. Samtidigt kommer man samla in feedback från kunderna som kommer utvärderas efter de fem månaderna.

I det nya Deli konceptet finns Starbucks kaffe, pommes frites, pizza och "Scandinavian tapas" som inkluderar bl.a. renmousse och rökt älg.

Finnair tests new service concept on Manchester flights - Airline News - etravelblackboardasia.com

Finland är ingår inte i Scandinavian, utan igår i Nordic men man SAS serverar ju Italiensk pasta och Spansk Tapas
Jag är lite kitslig idag så jag retar upp mig på det här med Scandinavian, nu känner jag mig lugnare igen!
 

Palazzi

Medlem
Haha, jag är inte lika lättretlig;) Därmed gillar jag idén om "Scandinavian Tapas".... Ställer mig dock, likt Inixon, frågande till "pommes" på flyget.. (iofs serverar/serverade väl ANA hamburgertallrik?)
 

Roger J

Medlem
Estonian serverar Estonian Tapas ombord. Den tallriken är sådär. Så vi får väl se vad Finnair lyckas med. Håller också med om att det är märkligt att de ska ha "Scandinavian Tapas" när de är från Finland.
 

Roger J

Medlem
Skulle det ha varit bättre om de hette "Suomalainen Tapasi"?:p

Exakt. Finsk mat har ju ett skamfilat rykte, så de borde faktiskt göra finska "tapasi". Varför göra SAS grej ombord på ett finskt flygbolag? Ska man välja mat från en annan region än den man kommer ifrån bör man väl inte ta den som ligger närmast (Skandinavien) och där dessutom största konkurrenten (SAS) kommer ifrån?
Jag flyger aldrig FInnair så lär inte få smaka hur som helst :-(
 

011430121

Medlem
SAS får väl börja med finskapinnar till gratis kaffet.
Soumi piirogiie ( eller vad det nu kan heta) kommer nog snart även det på SAS
 

Jacob

Medlem
Finns ju en liten möjlighet att det där med "Scandinavian Tapas" är något som nyhetsbyråerna runt om i världen själva kommit på för att göra nyheten lite mer intressant, med ren okunnighet om att Finland faktiskt inte ingår i Skandinavien. Dock har jag sett det på flera håll men inte någonstans sett "finska tapas" nämnas.
 

Palazzi

Medlem
Finns ju en liten möjlighet att det där med "Scandinavian Tapas" är något som nyhetsbyråerna runt om i världen själva kommit på för att göra nyheten lite mer intressant, med ren okunnighet om att Finland faktiskt inte ingår i Skandinavien. Dock har jag sett det på flera håll men inte någonstans sett "finska tapas" nämnas.

"Finska tapas" kanske inte säljer lika bra utomlands... Finland är ju inte kända för sin utmärkta matkultur utomlands. Kommer ihåg att Jacques Chirac utmålade det som världens sämsta matland efter ett statsbesök...
Bättre att signalera Skandinavien möjligen? :)
 
Toppen