Senaste nytt

Galnaste resan/resemålet

Creades

Medlem
Hej,

Efter en sen natt igår och många diskussioner om flyg ( som började med att jag skulle berätta varför jag tyckte det var intressant att läsa på detta forum) bestämde jag och 3 till för att göra något spontant. Dock blev det inte så spontant. Vi skulle mötas upp på Arlanda 06.00 den 30 augusti. Jag, skulle till dess sätta ihop en antingen riktig galen resa eller en väldigt bekväm sådan för maximalt 7500 kronor per person. Alltså endast flygbiljetten. Hemresan skulle senast ske 3 september men kunde ske tidigare eller liknande.

Så min fråga till er är helt enkelt: Vad bör man satsa på? Ett resmål i economy långt bort eller en galen rundresa till SIP i business?
 

henrik l

Medlem
Ni kanske inte behöver resa så i economy, Turkish har ju bra priser i eco+ till lite mera avlägsna resmål. Vet inte om dom har någon kampanj just nu. Annars kan ni ju stats på en business med BA till LHR och sedan se vad ni hittar därifrån för 5000 kr. Då får ni tillgång till bra lounger på hemvägen, dvs om ni kör vidare med economy.

Om ingen sagt det innan. Välkommen till BC.se Creades.
 

Singapore

Medlem
Jag skulle satsat på någon riktig long haul till något extraordinärt resmål eller försöka åka så långt som möjligt med lågprisflyg.
 

Dr. Miles

Expert
Synd att biljetkassan är bara 7.500 SEK. Om det hade varit 8.000 SEK kunde du åka ända till Australien.

Hmm, jag ser möjligheten här.

Kombinera Qatar Airways biljett Stockholm-Doha-Hong Kong(destination)-Doha-Köpenhamn och China Easterns biljett Hong-Kong-Shanghai-Sydney/Melbourne t/r.
Det blir ca 7.100 SEK inkl. skatter. Om du hittar en billig Norwegian biljett mellan Köpenham-Stockholm(alt Malmö-Stockholm) inom 400 SEK, kan du resa hela vägen till Australien för 7.500 SEK inkl. skatter.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen