Senaste nytt

SAS startar Stockholm-Birmingham och Stockholm-Stavanger

Jacob

Medlem
Den 28 oktober öppnar SAS två nya linjer från Stockholm Arlanda till Birmingham och Stavanger. De är del av de 36 nya linjer som SAS lanserar under 2012.

Linjen till Birmingham trafikeras måndag-fredag samt söndag.
Avgång från Arlanda 11:15 på vardagar och 11:25 på söndagar
Avgång från Birmingham 13:30 på vardagar och 13:40 på söndagar

Linjen till Stavanger trafikeras fyra dagar per vecka - måndag, torsdag, fredag och söndag
Avgång från Arlanda 11:15
Avgång från Stavanger 13:05

Båda linjerna kommer trafikeras med en Boeing 737 NG.
 

Jacob

Medlem
Den 28 oktober startar SAS två nya linjer från Stockholm Arlanda till Birmingham och Stavanger. Linjen till Birmingham trafikeras med en daglig returflygning på vardagar samt på söndagar. Linjen till Stavanger trafikeras med fyra avgångar per vecka. Båda linjerna kommer flygas med en Boeing 737NG.
 

Dr. Miles

Expert
Hmm, Stockholm-Stavanger linje har tyvärr inte bra avgångstid för affärsresenärer, varken från Stockholm eller från Stavanger.
 

Randy Marsh

Medlem
Ganska hopplösa avgångstider på Stavanger-linjen för oss svenskar som bor i Norge och reser på weekend-turer till hemlandet då och då. Precis som med linjen från Bergen går den så tidigt att man måste ta ledigt hela fredagen, medans den tidiga avgångstiden för returen gör att man inte hinner vara i Stockholm så länge på söndagen. Men det kan ju ha sina fördelar med tanke på vidareanslutningar etc.

Personligen hade jag helst sett en avgångstid runt kl 17 från BGO eller SVG och runt kl 21 från ARN.
 

Roger J

Medlem
Detta är ju plan som är "lediga" mellan morgon- och kvällsrusningen. Då blir det sådana här tidtabeller. Bra destinationer tycker jag!
 

Palazzi

Medlem
Väldigt bra linjeval känner jag! Då får man göra en fotbollsresa till Birmingham också:cool:

Nu finns det faktiskt inte så många destinationer Intra-europa som jag saknar från ARN... :)

Skulle dock gärna se att SAS öppnar en ny linje från CPH till Färöarna innan DY tar den marknaden... Med Vagars nya landningsbana kan man ju även få ner större plan där..
 

Palazzi

Medlem

Haha, hade varit skönt :) Tror dock inte att det varit något bra för SAS:p

De lär nog behöva en fast-track då också.... Är ju ingen dröm att köa med alla lågprisresenärer som ska måtta och väga väskor:p

Vi har iaf LH (opererad av Air Dolomiti), men jag tar mig hellre till LIN/MXP .

EDIT. Wien skulle förresten vara en trevlig destination med SAS. De har ju ingenting till Österrike...
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Apropå linjenätet, för mig får de gärna införa C-klass på till exempel Venedig. Förstår inte varför de inte har det.
 
Toppen