Senaste nytt

Ryanair och Norwegian diskuterar samarbete

Homer

Medlem
Mr O'Leary said Ryanair and Norwegian had reached an "agreement in principle" that will see the Irish carrier feed into the Scandinavian airline's long-haul operations out of London Gatwick. It serves a number of US destinations from the Airport.
The two airlines have already begun working on aligning their booking systems to provide the feeder service.

Norwegian's Irish subsidiary, Norwegian Air International, is poised to receive a controversial permit that will allow it to commence flights from Cork to Boston this summer.

Last week, Mr O'Leary told the Irish Independent that Ryanair also plans to trial so-called interlining services between its own flights at Stansted and Barcelona later this summer. That will see passengers being able to transfer from one Ryanair flight to another while remaining airside. That means they won't have to check in their bags again or clear security a second time before boarding their next Ryanair flight.

The deal with Norwegian would be another transformative step for Ryanair. Mr O'Leary has said on a number of occasions that he thinks Ryanair will eventually become a feeder airline for legacy carriers such as Lufthansa as those airlines pare back their short-haul networks.

A shift to an operating model that includes lining up with long-distance routes is an "inevitable development," Mr O'Leary told Bloomberg yesterday. Transfers to established long-haul airlines could account for about 5pc of Ryanair's traffic by 2021, he said.

Irish Independent


Ryanair in talks to feed passengers to Norwegian carrier - Independent.ie
 

Nemo

Medlem
Ryktet fortsätter
"Ryanair is poised to land a body blow on legacy airlines in the bitter battle for the short-haul market by locking in a deal to feed passengers to long-haul carrier Norwegian Air within months.
City sources say Ryanair boss Michael O’Leary will clinch Europe’s first feeder deal in the first quarter of 2017 as it continues to muscle in on the increasingly competitive short-haul market. [...]"

Ryanair ‘feeder’ flights deal set for take-off within months och
Norwegian på väg ingå pakt med Ryanair | SvD
 

Palazzi

Medlem
Även Easyjet och Vueling är med i dessa diskussioner, enligt Italiensk media.
ca.20-60€ /väg läggs tydligen på långflygningen, enligt förslag.

T.e.x från Bergamo talades det om 40€ extra/väg, till NY, via London.. Innebar priser från 169€ enkel väg (3.200kr T/R idag). Är ju troligen VÄLDIGT få dagar dessa priser kommer vara gällande, och utan baggage dessutom.

Säkert mycket intressant från flygplatser där anslutningsflyg idag saknas, annars tycker jag prisskillnaden är alltför liten :)
 
Last edited:

mjulven

Medlem
Hur många av Norwegians Long Haul flygplatser använder Ryanair idag egentligen? Det kan ju inte vara lockande för någon att byta flygplats från Skavsta till Arlanda.
 

mha321

Medlem
Jag undrar om vad ska hända ett flygbolag (Ryanair eller Norwegian) blir försenat så missar man andra flygbolagets flight?
Jag läste en artikel om det när det snackades om det sist och då meddelande oleary att de åtminstone inte skulle göra det, utan man får boka ordentlig connection tid eller något i den stilen. Men det var ju oleary som sade det, så man ska nog knappast ta det på orden...
 

Dr. Miles

Expert
Jag läste en artikel om det när det snackades om det sist och då meddelande oleary att de åtminstone inte skulle göra det, utan man får boka ordentlig connection tid eller något i den stilen. Men det var ju oleary som sade det, så man ska nog knappast ta det på orden...
Det gör att det är ungefär lika riskabelt som att boka två separata LCC biljetter som idag.
 

mha321

Medlem
Det gör att det är ungefär lika riskabelt som att boka två separata LCC biljetter som idag.
Ja, jag tolkade åtminstone den artikeln (som jag tyvärr inte hittar nu) som att det i första hand handlar om att se till att avgångs- och ankomsttider passar anslutningar, och att man ska kunna köpa biljetterna "på ett bräde". Men vi får väl se när det väl händer något.
 
Toppen