Senaste nytt

Austrian Airlines flyttar hela flygverksamheten till dotterbolag

Jacob

Medlem
Tyrolean Airways är bolaget som äger dagens Austrian Arrows, så enklast kör man på det namnet om man måste byta namn.
 

Palazzi

Medlem
Tyrolean Airways är bolaget som äger dagens Austrian Arrows, så enklast kör man på det namnet om man måste byta namn.

Ok. Ja, det låter ju rimligt.. Dock tycker jag inte det klingar så väl (men man vänjer sig väl :)).

Frågan är ju om det hjälper med endast en besparing på 2 miljarder som de vill nå framgång..

Någon som hört om några investering och inte bara besparingar från Austrian? De har väl inga beställningar på nya plan alls... och deras Businessclass börjar bli lite trött..

SWISS är ju geografiskt likvärdiga och på resterande plan bättre. Det är ju nästan bara till DXB som man tjänar på att ta Austrian (om man inte bor i Wien).

BTW. Blir det några komplikationer i Star Alliance?
 

jurgenb

Medlem
Sköna med Tyrolean är ju deras härligt brun gul orange logo - flugit dom över alperna ett antal ggr, alltid skumpa, säkert mest för att slippa ljudet av prop.. var iofs ett tag sedan sist.
 

Palazzi

Medlem
Sköna med Tyrolean är ju deras härligt brun gul orange logo - flugit dom över alperna ett antal ggr, alltid skumpa, säkert mest för att slippa ljudet av prop.. var iofs ett tag sedan sist.

Jag har alltid haft lite svårt att förstå valet av logotypen som vid första anblick påminner om den tyska flaggan. Jag trodde österrikade hade ett nedärvt agg mot allt tyskt;)
 

jurgenb

Medlem
Austrian Airlines flyttar över HELA sin flygverksamhet till dotterbolaget Tyrolean Airways. Förändringen beror på att Austrian har haft svårt att nå avtal med Fackföreningar om några avtalförändringar som är en del i deras sparpaket.

Borde inte SAS försöka hitta en sådan lösning - säkert omöjligt att få igenom med dom skandinaviska arbetsrättsförhållandena men detta vore ju troligen SAS enda utväg vs konken..
 
Toppen