Senaste nytt

Hur fungerar Ambassador Weekend voucher?

JohnR

Medlem
Hej,

Har min första vistelse bokad på IC 17-19 November. (Tor-Lör). OBs bokad med AAA-rate.

Funderar på att köpa Ambassador status, och om jag kan använda voucern på ena natten, så går det jämnt upp i pris.

Kan jag använda vouchern på natten mellan Fre-Lör eller fungerar det?
 

palmen

Moderator
Hej,

Har min första vistelse bokad på IC 17-19 November. (Tor-Lör). OBs bokad med AAA-rate.

Funderar på att köpa Ambassador status, och om jag kan använda voucern på ena natten, så går det jämnt upp i pris.

Kan jag använda vouchern på natten mellan Fre-Lör eller fungerar det?
Vouchern har en specifik länk för att boka en ambassador weekend och det är en specifik rate som måste bokas som oftast är dyrare än ordinarie pris.
Bor du fredag till söndag på denna rate så tar de bort priset för lördagen som blir gratis. Min första nyttjade jag när fredag kostade 150$ och lördag 400$, blev bra värde på den i San Francisco. Förra periodens voucher nyttjade på IC Hong Kong där båda nätterna kostade 4400 HKD.

Om du ska bo 2-3 ggr på IC det närmsta året tycker jag absolut du ska skaffa ambassador.
 

jumbooze

Medlem
Loyaltylobby har någon länk till IHG någonstans om du söker som visar hur amb rate är vill jag minnas
 

toer00

Medlem
Kollade just på IC - Hong Kong, 14-16 April och fick följande träffar på Ambassador och Certificate. Problemet är at vi tänkte bo där 13-16 April men det faller på fr-sö regeln. Dessutom är det en DELUXE JR SUITE som jag vill ha under hela perioden. Så nu är goda råd dyra ;) ?
Skall jag boka in bokning mha weekend certet 14-16 april och då i kategorin under dvs. SUPERIOR JUNIOR SUITE POOL VIEW då jag enligt regelverket skall vara berättigad till en bekräftad uppgradering?

Men nästa fråga blir då, - hur gör jag med natten 13-14 April, skall jag boka den iskallt i SUPERIOR JUNIOR SUITE POOL VIEW och hoppas på att hotellet är pragmatiskt och uppgraderar oss även denna natt...? Skall jag mejla dom när bokningarna väl är gjorda eller skall jag låstas att det regnar...? Min hustru gillar nämligen inte att byta rum när hon väl bott in sig...

Tacksam för svar/synpunkter för andra som varit i denna situation...?o_O
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-12-07 at 23.33.05.png
    Screen Shot 2016-12-07 at 23.33.05.png
    304,6 KB · Visningar: 241

palmen

Moderator
Kollade just på IC - Hong Kong, 14-16 April och fick följande träffar på Ambassador och Certificate. Problemet är at vi tänkte bo där 13-16 April men det faller på fr-sö regeln. Dessutom är det en DELUXE JR SUITE som jag vill ha under hela perioden. Så nu är goda råd dyra ;) ?
Skall jag boka in bokning mha weekend certet 14-16 april och då i kategorin under dvs. SUPERIOR JUNIOR SUITE POOL VIEW då jag enligt regelverket skall vara berättigad till en bekräftad uppgradering?

Men nästa fråga blir då, - hur gör jag med natten 13-14 April, skall jag boka den iskallt i SUPERIOR JUNIOR SUITE POOL VIEW och hoppas på att hotellet är pragmatiskt och uppgraderar oss även denna natt...? Skall jag mejla dom när bokningarna väl är gjorda eller skall jag låstas att det regnar...? Min hustru gillar nämligen inte att byta rum när hon väl bott in sig...

Tacksam för svar/synpunkter för andra som varit i denna situation...?o_O
Uppgradering som Ambassador gäller väl inte på svit nivå?
 

johhenrik

Medlem
Nej, svit gäller inte, men IC HK är ett av de bättre IC gällande benefits. Mitt råd är att ringa dem och fråga.

Som RA får jag alltid JS med Harbor view plus Club när jag bokar lägsta kategorin där.

Medan jag skriver kom jag på att de har en kategori emellan som du nog får. Den finns inte på nätet att boka, utan kan bara bokas direkt via dem.
 

toer00

Medlem
Nej, svit gäller inte, men IC HK är ett av de bättre IC gällande benefits. Mitt råd är att ringa dem och fråga.

Som RA får jag alltid JS med Harbor view plus Club när jag bokar lägsta kategorin där.

Medan jag skriver kom jag på att de har en kategori emellan som du nog får. Den finns inte på nätet att boka, utan kan bara bokas direkt via dem.

Finns det ett mellanläge mellan JS Pool och JS Harbor... kanske bättre att då boka ett vanligt Deluxe rum med Harbor wiew...?

Men det går att boka JS som A med Voucher det kan se på IHG's huvudsajt...
 
Toppen