Senaste nytt

Första flygningen med Lufthansas nya business class

Jacob

Medlem
Idag gick första flygningen med Lufthansas nya business class produkt som lanserades under ITB-mässan i Berlin i mars.

Premiärflygningen var LH 414 från München till Washington. Klockan 15.55 lyfte det fabriksnya Airbus A330-300 flygplanet mot Washington som hade anlänt till München från fabriken dagen innan. Ombord fanns förutom nya business class produkten även Lufthansas nya första klass produkt som tidigare bara funnits på Airbus A380 flygplanen.

Här finns bilder på stolen:
BusinessClass.se testar Lufthansas nya business class stol
 
Trevligt. Den ser bra ut, speciellt om man reser med någon. Skulle vara roligt att testa. :) Tycker dock fortfarande LX design ser bättre ut med lite avlastningsyta.
 

agehall

Medlem
Ska man vara kräsen så är nog inte konfigurationen optimal enligt min mening. Men å andra sidan, vem bryr sig? Ta en whisky till och somna så behöver man inte bry sig - det är iallafall bättre än economy!
 
Håller med om sätes config, visst om man reser två personer då är det nog ganska mysigt. Men för mig som ofta reser ensam så är det här en produkt som går bort direkt (om inte priset är väldigt bra, mot andra alternativ) Jag hoppas LH får nog mycket skäll att man gör om :D
 

Palazzi

Medlem
Håller med om sätes config, visst om man reser två personer då är det nog ganska mysigt. Men för mig som ofta reser ensam så är det här en produkt som går bort direkt (om inte priset är väldigt bra, mot andra alternativ) Jag hoppas LH får nog mycket skäll att man gör om :D

Tittade på LH's hemsida... 31.000kr i det nya planet T/R i Business. Ingen kampanj iofs. Inte billigt, men enligt Matrixen det billigaste alternativet med Star Alliance från Europa (undantaget SAS från CPH).
 
Reser man 2 tillsammans, tex ett par gillar jag säteskonfigurationen men reser man själv.. nja, finns bättre alternativ.

2.5/5 i betyg får den av mig.
 
Tittade på LH's hemsida... 31.000kr i det nya planet T/R i Business. Ingen kampanj iofs. Inte billigt, men enligt Matrixen det billigaste alternativet med Star Alliance från Europa (undantaget SAS från CPH).

Blir kul att se hur produkten lyckas sälja sig, vi lär veta inom kort om det är flipp eller flopp ;)
 

Jacob

Medlem
Jag säger som jag sade redan för två månader sedan att folk åtminstone borde prova stolen innan man sågar den.

Men visst ska det bli intressant att se hur marknaden tar till sig nya produkten, nu när den är i trafik.
 
Toppen