Attans... Allting gick lite för snabbt nu! När jag är nästan klar med mitt bidrag så läser jag igenom reglerna lite nogrannare och inser att det var 2 enkelresor det handlade om. Då all min semester spenderas tillsammans med min flickvän så dör lite av syftet för mig då... Visserligen så skulle jag kunna göra 2 enkelresor åt ena hållet men returbiljetten blir som väntat dyrare än vad en ToR biljett skulle bli. Men men... jag postar ändå mitt bidrag nu när jag ändå knåpat ihop det, fullt medveten om att det är ogiltigt. Jäkla otur att jag inte upptäckte detta i helgen så hade jag kunnat få ihop någon lösning.
1. Hur ofta jag flyger:
Privat så försöker jag få in åtminstone två utlandsturer om året. Vissa familjeplaner begränsar allt mer detta och jag är fast bestämd att göra de häftigaste och lyxigaste resorna innan det är dags att stiga in i familjerollen helt. Som följd av detta så försöker jag numera styra mina resor mot de bekvämare kabinerna, det är fascinerande hur några av mina mest skarpa semesterminnen de senaste 18 månaderna är från lounger och C-klass måltider.
I tjänsten så blir antalet resor lite fler, när jag började på mitt nuvarande företag sedan så var det 8-10 per år men antalet har dykt de senaste året pga ny tjänst. Jag är den eviga Eurobonus Silver medlemmen med gott om segment, men aldrig tillräckligt för att komma upp till EBG, bittert!
Min flickvän och jag har väldigt likartad syn på det ljuva livet vilket gör det väldigt belönande att sitta i de främre kabinerna med henne, på ett par tillfällen har hon vart med och co-bloggat/rescenserat mina reseupplevelser Hon hade en modellkarriär förmånga år sedan och fick i anslutning till det flyga i Concorde på TATL. Jag har gjort det lite som mitt pet-project att toppa den upplevelsen.
2. Det flygbolag jag brukar flyga med:
Jag gör mitt yttersta för att försöka få mina flighter på *A metall men är inte så noga med specifikt bolag. Rent statistiskt så ligger SAS utan tvekan i topp då jag alltid reser från GOT till LHR/FRA/DUS för att komma ut i vägen. LH har jag en hel del flighter med av samma anledning. När jag själv får välja fritt är TG en stark favorit men har inte haft tillfälle att testa LX/SQ tillräckligt mycket för att säga om de är det genomgående bästa alternativet.
3. Vilken kabinklass jag brukar flyga med:
Billigaste, mörkaste ekonomiklass. *suck* Sådan är policyn på jobbet att det är alltid billigast möjliga biljett som gäller. Visserligen finns det vissa faktorer att ta hänsyn till som flygtid men det är nästan uteslutande i hål som W och K klass jag får flyga med. Om något så är det vad som drivit begäret att komma längre fram i planet och därmed fått mig till ett ställe som BC.se
2012-10-06
Göteborg/GOT-London/LHR: SK
London/LHR-Newark/EWR: UA
/stopover/
2012-10-10
New York/JFK-Charleston/CLT: US
Charleston/CLT-Las Vegas/LAS: US
/destination/
2012-10-13
Las Vegas/LAS- Charleston/CLT: US
Charleston/CLT-Tallahasse/TLH: US
/stopover/
2012-10-19
Jacksonville/JAX-Washington DC/IAD: US
Washington DC/IAD –London/LHR: UA
Som sagt, fullt ogiltig så endast postad som kuriosa. Detta är en redan planerad intinerary jag har för mig och min flickvän. Vi kommer kunna hinna trycka in ytterligare en semester innan familjetider och kommer då åka för att hälsa på några av hennes vänner i Amerikanska södern, och se några shower på Broadway/i Vegas.
Oavsett allt annat, oerhört generöst och kul tävling av AHO som återigen gör att man känner sig priviligerad som är en medlem av detta community.