Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Son Nguyen

Medlem
Jag flög till New York från Arlanda via Oslo för ett år sedan och var bokad i Plus. Jag sa snällt och vänligt till både i incheckningen och i Loungen på ARN om att jag gärna kunde uppgradera till business för poäng om det fanns plats. Det svar jag fick var att det var personalen i gaten på OSL som hade hand om det men att de kunde lägga in ett önskemål om uppgradering i systemet från ARN. Hur exakt det fungerar och vad som är ren tur eller inte, vet jag inte. Men när jag kom till gaten i Oslo frågade jag snällt igen och fick till min förvåning veta att jag var väntad. Låg ett nytt boardingkort och väntade på mig i gaten :)
Givetvis är det "first come, first served" som gäller så flyger man via så får man bara ställa hoppet till turen (och eventuell status i Eurobonus). Men man kommer ganska långt med ett leende oxå :)
Lycka till!
Hvor mange poäng måtte du af med?
 

Zniper

Medlem
Go till Plus = 15000 poäng
Plus till Business = 25000 poäng
Go till Business = 40000 poäng

Får barn sin 50% rabatt även vid poänguppgradering på flygplatsen?
Hur går man tillväga om man vill försöka uppgradera på flygplatsen? Jag har läst något om att man först ska testa vid incheckningen sen servicedesken vid f piren sen vid loungen(EBG) och sist vid gaten. Stämmer detta?
 

Maja

Medlem
Ingen barnrabatt vid poängbetalning från San Francisco i somras. Ingen rabatt heller vid kontant betalning varken från Köpenhamn eller Arlanda.

Lyckades uppgradera vid incheckningen i San Francisco, i loungen på Arlanda till Hong Kong och vid gaten i Köpenhamn när vi skulle till San Francisco. Med andra ord, fråga vid varje ställe! ;)
 

Canadien

Medlem
Får barn sin 50% rabatt även vid poänguppgradering på flygplatsen?
Hur går man tillväga om man vill försöka uppgradera på flygplatsen? Jag har läst något om att man först ska testa vid incheckningen sen servicedesken vid f piren sen vid loungen(EBG) och sist vid gaten. Stämmer detta?
Tror jag inte men vore intressant om någon som vet kan svara.

Eftersom du nämner F-piren så antar jag att det är Arlanda, då har iallafall aldrig jag knatat bort ändå till F efter incheckning utan använt servicedisken nedanför lounge då de ringer bort till F och meddelar att man önskar poänguppgradera och man blir uppsatt på 'listan'. Denna lista har tyvärr visat sig inte prioritera EBG /EBD, utan det har varit first come first serve de gånger jag blivit nekad.
 

palmen

Moderator
Får barn sin 50% rabatt även vid poänguppgradering på flygplatsen?
Hur går man tillväga om man vill försöka uppgradera på flygplatsen? Jag har läst något om att man först ska testa vid incheckningen sen servicedesken vid f piren sen vid loungen(EBG) och sist vid gaten. Stämmer detta?
Nej barn har mig veterligen ingen rabatt. Det är fasta priser för att uppgradera oavsett ålder.
Om det är Arlanda du pratar om så sker det vid servicedisken i F-piren, ibland kan loungen lägga in en request eller till och med fixa det (men det ska du inte förvänta dig). Checkin kan inget göra på Arlanda mer än på sin höjd lägga en notering som spelar mindre roll.
Om de tär i Köpenhamn eller Oslo så hanteras uppgradering i gate, i Köpenhamn finns det dock möjlighet i loungen också där det finns ett litet servicecenter. De kan fixa detta om flighten inte lämnats över till gate (dvs flera timmar innan).
 

NotRyan

Medlem
Checkin kan inget göra på Arlanda mer än på sin höjd lägga en notering som spelar mindre roll.
Det här håller jag inte riktigt med om, dom uppgraderar efter i vilken ordning som önskemål har inkommit och då är det viktigt att check-in har lagt in en notering om detta tidigt. Sen är det servicedisken som uppgraderar .
 

agehall

Medlem
Det här håller jag inte riktigt med om, dom uppgraderar efter i vilken ordning som önskemål har inkommit och då är det viktigt att check-in har lagt in en notering om detta tidigt. Sen är det servicedisken som uppgraderar .
Inte när man reser vidare från CPH. Där har jag haft 0% successrate när jag bett ARN lägga in en notering. Däremot har det funkat bra att uppgradera när jag bara pratat med folket i CPH.
 

MTS

Medlem
Hur blir det med intjänande av (basic) poäng vid uppgradering? Säg för T.ex. Resa Arlanda SFO, uppgraderingar kostnad enl ovan Go-> business 40000. Ny poäng?

Lägg till T.ex. 25% för EBG. Kanske blir prisvärt sätt att köpa basicpoäng?
 

JSQ

Medlem
Hur blir det med intjänande av (basic) poäng vid uppgradering? Säg för T.ex. Resa Arlanda SFO, uppgraderingar kostnad enl ovan Go-> business 40000. Ny poäng?

Lägg till T.ex. 25% för EBG. Kanske blir prisvärt sätt att köpa basicpoäng?

Du får inte poäng för nya klassen när du uppgraderar vid gate.
 
  • Gilla
Reactions: MTS
Toppen