Senaste nytt

Omplacerad sittplats på Thai!

Glenn123

Medlem
Jag har bokat en awardresa med Thai i C och F.
Valde sittplatser först via tallin och sedan en mindre ändring på Thais hemsida.

Nu när jag kollar har vi båda blivit flyttade så vi sitter på helt andra platser än det vi bokat.
På en flight sitter vi tom rejält långt ifrån varandra och på övriga flighter är vi flyttade så vi inte sitter bredvid varandra utan framför/bakom.

Detta kan jag väl aldrig behöva acceptera?
Vart vänder jag mig bäst för att få detta åtgärdat? SAS eller Thai?

EDIT: Kan tillägga att planen är fulla så jag kan inte enkelt bara välja nya platser bredvid varandra.

Mvh
 

palmen

Moderator
Flygbolaget har rätt att ändra era platser, man är aldrig garanterad den plats man valt. Om det inte finns platser att välja kan inte sas göra mycket åt det. Thai kanske kan göra något, antingen i förväg eller på flygplatsen. Sista utväg blir ombord på planet, det brukar lösa sig.
 

Glenn123

Medlem
Nog för att jag kunde ha haft överseende om de flyttat oss på en flight av 4. Men på alla 4 och försämrade platser??
Sabotage skulle jag vilja påstå.
 

palmen

Moderator
Kalla det vad du vill men det hjälper dig inte. Kontakta Thai är det bästa du kan göra nu om SAS inte kan seata er tillsammans
 

Dr. Miles

Expert
Jag har bokat en awardresa med Thai i C och F.
Valde sittplatser först via tallin och sedan en mindre ändring på Thais hemsida.

Nu när jag kollar har vi båda blivit flyttade så vi sitter på helt andra platser än det vi bokat.
På en flight sitter vi tom rejält långt ifrån varandra och på övriga flighter är vi flyttade så vi inte sitter bredvid varandra utan framför/bakom.

Detta kan jag väl aldrig behöva acceptera?
Vart vänder jag mig bäst för att få detta åtgärdat? SAS eller Thai?

EDIT: Kan tillägga att planen är fulla så jag kan inte enkelt bara välja nya platser bredvid varandra.

Mvh
Är avgång av flighterna inom några dagar från idag?
I så fall kan det vara så att någon kunglighet/politisk höjdare som åker tillbaka till Thailand pga bortgång av kungen och THAI är känd för att göra allt för att tillfredsställa de ovannämnda passagerarna.
 

Skrabban

Medlem
Råkade ut för samma sak i påskas på en F-award från FRA-BKK. Ringde THAI och dom ändrade faktiskt tillbaka till den ursprungliga seatingen, så det är mitt råd till dig.
 
Samma sak hände mig på en BKK-flight. Upptäckte vid OLCI att jag fått en ny och sämre plats. Ringde Thai och fick standardsvar att man inte är garanterad sittplats etc. Vare sig check-in personal eller Thai-representanten på ARN kunde göra något då flyget var fullbokat. Men när jag senare var airside så ringde kundtjänst tillbaka och hade återställt min ursprungliga plats. De hade undersökt och konstaterat att något blivit fel. Mao, kontakta Thai - i alla fall om du bokat direkt med dom
 

jumbooze

Medlem
Nu flyttade de på mig också ( ingen ändring av flygtyp utan bara ändrat säte ) tack vare my flights appen fångade detta så nu ska jag se om jag kan få tillbaka den
 
Toppen