Senaste nytt

Någon med erfarenhet av Accor Plus?

taxvalp

Medlem
Accor Plus ger 10% rabatt på rumskostnaden i Asia/Pacific, rabatt på mat (50% om man är två) och 1-2 fria nätter per år. Jag har just beställt ett kort men enligt Flyertalk kan det vara en del administrativt strul och ibland svårt att hitta frinätter men annars en god affär om man reser i regionen.

Accor Plus - Home

Är det någon som har har erfarenheter? @RonnieK ?
 

ACervin

Medlem
Som Accor medlem boende i Australien blir jag erbjuden detta minst en gång om året av ivriga telefonförsäljare. Jag har varit nära att slå till, men insåg att jag helst äter någon annanstans än på hotellet så det föll bort och dessutom är antalet nätter för litet i regionen för min del.
 

taxvalp

Medlem
Som Accor medlem boende i Australien blir jag erbjuden detta minst en gång om året av ivriga telefonförsäljare. Jag har varit nära att slå till, men insåg att jag helst äter någon annanstans än på hotellet så det föll bort och dessutom är antalet nätter för litet i regionen för min del.

Timmarna efter att jag skickade en förfrågan via mejl (utan att ange mitt hemliga mobilnummer men med noteringen att jag är medlem i Le Club) hade jag tre missade samtal från Australien. Tur att "stör ej" är default-läge på min mobil...
 

taxvalp

Medlem
Nu har jag fått mitt medlemskap elektroniskt inklusive 2 gratisnätter. Ska till Australien/NZ januari-februari och god tillgänglighet trots högsäsong med gratisnätter även på Sofitel (dock max en per stay). Kortet har redan betalat sig för mig, utan att jag för den delen låta som någon förtäckt Accor-marknadsförare. Intressant också med tillgång till "Red hot rooms" med kort varsel till omkring halva priset, dock mindre användbart för oss som bor i Europa.

Finns dock många på nätet som är besvikna på produkten men med lite planering är det gott värde, tycker jag.
 

troligt

Medlem
Jag och min fru kommer åka 3 veckor till Australien och Nya Zealand i början av nästa år, är det värt det för oss att skaffa oss Accor Plus? Tycker hotellpriserna i bland annat Auckland verkar väldigt höga, så jag tänker att det kanske är värt det?

Hur går man till väga för att skaffa detta som boendes i Sverige (om alls)?

// Daniel
 

taxvalp

Medlem
Jag och min fru kommer åka 3 veckor till Australien och Nya Zealand i början av nästa år, är det värt det för oss att skaffa oss Accor Plus? Tycker hotellpriserna i bland annat Auckland verkar väldigt höga, så jag tänker att det kanske är värt det?

Hur går man till väga för att skaffa detta som boendes i Sverige (om alls)?

Jag kontaktade kundtjänst och fick köpa ett medlemsskap via Singapore. Kortnummer kom direkt, gratisnätterna tog ett par dagar och själva kortet kom med REK cirka tre veckor senare- Försökte även via Indonesien (där det ska vara billigare) men blev nekad då jag ej bor där. Som medlem finns det något slags referral-system där man får en flaska vin om man värvar någon men formuläret verkar funka sådär just nu. Om @troligt eller någon annan vill testa att bli värvad ändå så skicka PM...
 

taxvalp

Medlem
Jag förnyade mitt Accor Plus inför en stundade resa och det verkar som att min Platinum-status förlängdes ett år tack vare detta. Hade annars ramlat ner till Gold.

Vet inte om det är en inofficiell förmån men Platinumstatusen överlevde tolvslaget då den annars skulle ha gått ut...
 

Direktorn

Medlem
Jag förnyade mitt Accor Plus inför en stundade resa och det verkar som att min Platinum-status förlängdes ett år tack vare detta. Hade annars ramlat ner till Gold.

Vet inte om det är en inofficiell förmån men Platinumstatusen överlevde tolvslaget då den annars skulle ha gått ut...

Tror det tar några dagar innan nya nedgraderade statusen syns..
 
Toppen