Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Frankfurt?

fopes

Medlem
Tänkte fråga det som står i beskrivningen av forumet? :)

Vilken lounge är bäst i Frankfurt och då menar jag inte FCT/FCL utan bland övriga LH-lounger?

Jag reser ofta till FRA och brukar gå till senator-loungen vid A26 (Schengen). Det är ju en ganska bra lounge men lite trång och ofta alldeles för mycket folk. De gånger jag haft gott om tid har jag funderat på att försöka ta mig över till B-piren (non-schengen) och besöka senator loungen som ligger där. Alternativt ska det finnas en tower (business) lounge ovanför A26, också non-schengen.

Loungerna i B-piren ska ju vara helt nyrenoverade men man måste gå igenom ytterligare passkontroll och säkerhetskontroll för att besöka dem.

Någon som varit där och kan jämföra med A-loungen? Är det är värt att ta sig dit eller har ni några andra rekommendationer?
 

agehall

Medlem
Loungen i B-piren är av en helt annan klass. Jag vill inte ens jämföra dem. Har du tid så ska du helt klart gå över till B-piren.
 

Roger J

Medlem
SEN i b-piren är fräsch, stor och enligt nya designprogrammet. Rekommenderas. Tänk på att det är säkerhetskontroll för att komma tillbaka dock, kan ta lite tid.
Dock verkar det bara vara i MUC som de har bartender/barista?
 

fopes

Medlem
Ok. Tack för tipsen. Ska nog ta och bege mig dit nästa gång. Den extra säkerhetskontrollen för att komma tillbaka har avhållit mig hittills. Ngn som vet om det är bättre matutbud i SEN b-piren också?
 
Toppen