Senaste nytt

Eurobonus awardresa tips på flygväg.

Newyorker86

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bali
  3. När vill/behöver du resa ut? Mitten av februari
  4. När vill/behöver du komma hem? Behöver vara hemma igen 7/3
  5. Hur länge vill du vara borta? Ca 14 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  9. Vad är din budget? 220000 (2-4-1 amex)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej



Hejsan sitter och kollar runt på flyg till Bali. Vill gärna försöka få in Lufthansa F på vägen dit. Vilken är bästa routingen för att få störst chans till denna. Lite sugen på asianas a380 first också nu när den flyger från Frankfurt.

Tack så mycket :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Bästa du kan boka är nog
ARN-FRA (SAS eller Lufthansa)
FRA-HND (ANA eller Lufthansa First)
NRT-SIN (ANA First)
SIN-DPS (Singapore Business)

Hemresa
DPS-BKK (Thai Business)
BKK-ICN (Thai First)
ICN-FRA (Asiana First)
FRA-ARN (SAS eller Lufthansa)

Att hitta detta för två personer blir dock svårare, framförallt sträckan NRT-SIN med ANA F. Det släpps 1 plats rätt ofta på sträckan, men 2 platser är mindre vanligt.
Utresan kan du ta till Jakarta istället för Bali om du vill klämma in Singapore First också, sen köpa valfri biljett från Jakarta till Bali.
 

Newyorker86

Medlem
Bästa du kan boka är nog
ARN-FRA (SAS eller Lufthansa)
FRA-HND (ANA eller Lufthansa First)
NRT-SIN (ANA First)
SIN-DPS (Singapore Business)

Hemresa
DPS-BKK (Thai Business)
BKK-ICN (Thai First)
ICN-FRA (Asiana First)
FRA-ARN (SAS eller Lufthansa)

Att hitta detta för två personer blir dock svårare, framförallt sträckan NRT-SIN med ANA F. Det släpps 1 plats rätt ofta på sträckan, men 2 platser är mindre vanligt.
Utresan kan du ta till Jakarta istället för Bali om du vill klämma in Singapore First också, sen köpa valfri biljett från Jakarta till Bali.

Kanon. Självklart beror ju allt på platstillgång. Men när jag kollade för en månad sen fanns det ganska gott om Thai first från London (i värsta fall, känns lite fel och säga så men men). Men då vet jag vad jag ska hålla utkik efter. Kommer filma hela denna resa samt resan i swiss first över jul och nyår och lägga ut här :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Kanon. Självklart beror ju allt på platstillgång. Men när jag kollade för en månad sen fanns det ganska gott om Thai first från London (i värsta fall, känns lite fel och säga så men men). Men då vet jag vad jag ska hålla utkik efter. Kommer filma hela denna resa samt resan i swiss first över jul och nyår och lägga ut här :)
Blir det inte lite långt att titta på 24h videoklipp från lite flygningar? ;-)
 
Toppen