Senaste nytt

Aeroflot, hur bra är de nuförtiden?

Gurkan

Medlem
Sitter och funderar lite på att boka biljetter med Aeroflot från Stockholm till Bangkok. Deras economy priser är svårt att slå, även för lågprisbolagen såsom Norwegian och deras Comfort Class (premium economy) är nästan lika dyrt/billigt som att flyga economy på till exempel Emirates eller Etihad.


Vad säger ni här? Någon som har flugit mycket med Aeroflot senaste tiden och kan uttalla sig huruvida de blivit bättre?

Läst lite att det kan vara problem vid transfer, men hur stort är det problemet för oss som bara mellanlandar 3 timmar?

All input och rekommendationer är varmt välkommna!
 

palmen

Moderator

Ziplock

Medlem
Sitter och funderar lite på att boka biljetter med Aeroflot från Stockholm till Bangkok. Deras economy priser är svårt att slå, även för lågprisbolagen såsom Norwegian och deras Comfort Class (premium economy) är nästan lika dyrt/billigt som att flyga economy på till exempel Emirates eller
Jag har bokat Aeroflot för vintersemestern i Sydostasien i januari. Comfort kostade lika mycket som Economy med andra bolag.

Har aldrig flugit ryskt tidigare, så det ska bli spännande.
 

Gurkan

Medlem
Jag har bokat Aeroflot för vintersemestern i Sydostasien i januari. Comfort kostade lika mycket som Economy med andra bolag.

Har aldrig flugit ryskt tidigare, så det ska bli spännande.

Det är just det som lockar så med bolaget. Kunna flyga lite mer bekvämt men ändå hålla ner priset :)
 

Pany

Medlem
Sökte en biljett i premium economy till HK på alla möjliga vis och hittade economy comfort Aeroflot till en bråkdel av priset jämfört med andra bolag. någon som har erfarenhet av comfort med Aeroflot? Är 1,95 lång
 

Dr. Miles

Expert
Sökte en biljett i premium economy till HK på alla möjliga vis och hittade economy comfort Aeroflot till en bråkdel av priset jämfört med andra bolag. någon som har erfarenhet av comfort med Aeroflot? Är 1,95 lång
Jag vet inte vad du menar med en bråkdel av priset med andra bolag men till Hong Kong kan man flyga i SAS Plus (Premium Economy) för ca 7.000 SEK inkl. skatter från Stockholm vanligtvis
Med pågående SAS Family & Friends kampanj kan man boka den för ca 5.400 SEK inkl. skatter.

[Premium Economy] Sverige-Världen T/R, SAS, från 6.250 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
SAS Friends & Family 28/9-8/10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Pany

Medlem
Ursäkta min otydlighet. Jag var inte ute i så god tid. reser ut den 29/10 hem den 4/11. SAS plus kostar då runt 22000 sist jag försökte boka. fick Aeroflot samma datum Economy Comfort för 10200. Om jag hade haft möjlighet att boka långt innan så stämmer dina siffror.
 

adhoc76

Medlem
Åkte economy med Aeroflot till Hong Kong 2010. Ingenting alls att klaga på. Tvärtom gott och väl i nivå med valfritt annat etablerat bolag. Fräscha plan, bra service och modern IFE.
 

Gurkan

Medlem
Kul att höra att det faktiskt inte är så dåligt (som man tidigare hört och som folk säger).

Kanske blir att testa då!
 
Toppen