Senaste nytt

"Endast" Champagne som pre-departure drink?

Gus

Medlem
Min vän och jag flög för några veckor sedan Mexico City-Frankfurt i Lufthansa F. Då vi inte är några stora Champagnedrickare så frågade vi om vi istället för Champagne före start kunde få en whisky och en öl. Jag älskar kombinationen att samtidigt sippa på en öl och en whisky, om du inte testat, prova! :). Kombinationen Warsteiner och Blue Label var bland det godaste jag någonsin druckit!

Jag har rest long haul i premiumkabiner en handfull gånger. Det vanligaste är väl att man blir erbjuden Champagne, vatten eller apelsinjuice som pre-departure drink. Hur pass vanligt är det att man kan beställa något annat än dessa standarddrycker före start, exempelvis en G&T, öl eller en whisky? Det borde vara större chans att lyckas i first än i business? Cabin crew har ju ganska mycket att stå i precis före start så jag antar att utfallet kan variera beroende på beläggningen i kabinen.

departure.jpeg
 
Last edited:

pep

Medlem
Før jeg kendte til BC.se havde jeg ingen særlig stor interesse for champagne. Men man bliver jo grebet af prestigen og hysteriet omkring champagne her på dette forum. Efterhånden er det en parameter for luksus og kvalitet ombord. Også selv om cava, spumanti, crement og andre boble-vine faktisk kan smage bedre end...champagne...
 
På United inrikes USA i låtsas-First så brukar de skaka fram vad man nu önskar av det som är lastat ombord. Jag brukar alltid beställa en GT och varje gång jag får in den brukar jag ångra mig eftersom de alltid fyller upp glaset med is innan de häller i ginen. Det blir liksom inte så många droppar tonic som får plats på toppen...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

majer

Medlem
På United inrikes USA i låtsas-First så brukar de skaka fram vad man nu önskar av det som är lastat ombord. Jag brukar alltid beställa en GT och varje gång jag får in den brukar jag ångra mig eftersom de alltid fyller upp glaset med is innan de häller i ginen. Det blir liksom inte så många droppar tonic som får plats på toppen...
Jag har haft samma upplevelse i UA Domestic F:
CC: What do you want to drink, sir?
Jag: What can I have?
CC: What do you want, sir?
 
Toppen